Treść zadania

pati123456789

Sprawdzian z imiesłowów dla klasy I gimnazjum (wersja A i B)
Opracowała: mgr Małgorzata Rembiasz
A. ____________________________
imię i nazwisko
1.Z podanego tekstu wypisz imiesłowy i określ ich typ:
Zmęczywszy się podróżą, marzyłem o gorącej herbacie.
Rower Janka był zakonserwowany na zimę i schowany na strychu.
Czekając na spóźniających się kolegów, obserwowałem migające reklamy.
.................................................................... .................................................................
.................................................................... .................................................................
.................................................................... ................................................................
2.Od podanych bezokoliczników utwórz imiesłowy:
czasowniki imiesłów przymiotnikowy imiesłów przysłówkowy
czynny bierny współczesny uprzedni
marzyć -
drzemać -
przejść -
przebić -
lubić -
biegać -
3.Podkreśl formy czasownika odmieniające się przez przypadki:
zaczęto, zużyć, określający, zaklęty, zauważywszy, będąc, zachwycił, brzęczące, oczekiwany,
4.Utwórz i wpisz odpowiednie imiesłowy:
Tata,............................................ do domu, usiadł w fotelu.
wejść
Spacerowała,....................................za rękę niezdarnie ...................................malca.
trzymać dreptać
Prokurator nie przedstawił.......................................... dowodów.
przekonywać
.................................Krzysztof poszukuje dobrego mechanika,.......................................rowery.
zmartwić naprawiać
Ta kobieta,.............................w naszym sklepie, zawsze się awanturuje.
kupić
5.Podane zdania przekształć w wypowiedzenia z imiesłowami:
Po ostatnim egzaminie odetchnął z ulgą.
....................................................................................................................................
Kiedy o tym usłyszałem, wypuściłem gazetę z rąk.
...................................................................................................................................
Zawsze lubiłem ludzi, którzy dotrzymują słowa.
...................................................................................................................................
Powtórzyłam lekcje, gdy jechałam do szkoły.
..................................................................................................................................







B. ____________________________
imię i nazwisko
1.Z podanego tekstu wypisz imiesłowy i określ ich typ:
Mirek gapił się na odjeżdżający samochód.
Rower ma przebitą dętkę w przednim kole i skrzywioną ramę.
Usunąwszy płot grożący zawaleniem, odpoczywałem otoczony uwielbieniem.
.................................................................... .................................................................
.................................................................... .................................................................
.................................................................... ................................................................
2.Od podanych bezokoliczników utwórz imiesłowy:
czasowniki imiesłów przymiotnikowy imiesłów przysłówkowy
czynny bierny współczesny uprzedni
kojarzyć -
spać -
przejechać -
przeciąć -
szukać -
złożyć –
3.Podkreśl formy czasownika odmieniające się przez przypadki:
znany, tańcząc, walczyć, myślący, bity, wyrzucono, wiódł, przeszkodziwszy, postrzelony,
4.Utwórz i wpisz odpowiednie imiesłowy:
Marta,......................................... czytanie, położyła się spać.
skończyć
Sprzątała,....................................w ręce ...................................odkurzacz.
trzymać warczeć
Pielęgniarka, ........................................strzykawkę, podeszła do............................................
wziąć trząść się
ze strachu pacjenta.
.................................chłopiec przeglądał .......................................materiały.
uczyć się zebrać
5.Podane zdania przekształć w wypowiedzenia z imiesłowami:
Przeczytałem to opowiadanie, gdy jechałem do babci.
....................................................................................................................................
Wykorzystałem ogólne zamieszanie i wymknąłem się z sali.
...................................................................................................................................
Kiedy wróciłem z próby, byłem całkiem wyczerpany.
...................................................................................................................................
Ciekawa jest historia, która wiąże się z naszym miastem.
..................................................................................................................................



BARDZO WAS PROSZE O POMOC MAM TO NA JUTRO BD Z TEGO SPRAWDZIAN!! ;((

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 70% Sprawdzian z chemii 2 klasa gimnazjum - sole

Prosze was o rozwiazanie, jakby ktos mogl rozwiazac bylbym bardzo wdzieczny !!!! ;)

Przydatność 60% Przygotawnie do chemii w pierwszej klasie gimnazjum.

Chemia Pojęcia: Mieszanina jednorodna: mieszanina, której składników nie można zobaczyć gołym okiem ani za pomocą żadnych przyrządów optycznych Mieszanina niejednorodna: mieszanina, której składniki można zobaczyć gołym okiem lub za pomocą prostych przyrządów optycznych Sączenie Dekantacja - sposoby rozdzielania niektórych mieszanin niejednorodnych Sedymentacja...

Przydatność 55% Testy dla klasy III gimnazjum z fizyki.

Dodałam 4 testy z fizyki, które sama otrzymałam. Są bardzo przydatne do powtórzenia wiadomości z pewnej części materiału w gimnazjum. Kto wie, może dostaniecie jednen z tych testów jako sprawdzian :D Minusem jest brak podanych rozwiązań :) Miłego rozwiązywania!

Przydatność 50% Przemówienie na zakończenie 3 klasy gimnazjum

Witam wszystkich ! Szacowną dyrekcję, drogie grono pedagogiczne, oraz was, wspaniali koledzy i koleżanki ! Tego pięknego, letniego dnia, przyjdzie się nam pożegnać ze szkołą. Pożegnać z nią, na zawsze, w celu udania się na wakacje, a zaraz po nich do szkoły średniej. Nie wiem, czy wam również będzie ciężko, mnie jest i to bardzo ! Nie mogę pogodzić się z myślą, że od...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji