Treść zadania

angelinaanka

Wartość przyspieszenia grawitacyjnego w pobliżu planety:
a) jest taka sama dla wszystkich planet Układu Słonecznego
b) zależy od odległości od słońca
c) zależy tylko od masy planety i kwadratu jej promienia
d) zależy od tego, czy planeta ma atmosferę czy jest jej pozbawiona.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Do obliczenia wartości "a" tego przyspieszenia stosujemy wzór:
    a = \frac{GM}{R^2}
    gdzie G - stała grawitacyjna, M - masa planety, R - jej promień.

    Byłoby dziwne, gdyby dla planet o bardzo różnych masach i promieniach powyższy wzór dawał taki sam wynik. Dlatego (a) odpada.
    Tak samo odpada (b), bo we wzorze w ogóle nie ma odległości od Słońca

    (c) to właściwa odpowiedź, zobacz wzór na początku.

    (d) wcale nie jest złe, bo "pobliże" planety można określić albo na jej powierzchni, albo na granicy atmosfery, ale co zrobić z gazowymi planetami bez powierzchni? Tylko dlatego (d) odpada, bo jest nieprecyzyjne. Poza tym mamy już wybrane (c).

Podobne materiały

Przydatność 75% Porównanie pola grawitacyjnego i elektrostatycznego

Porównanie pola grawitacyjnego i elektrostatycznego Pole grawitacyjne jest to przestrzeń, w której na ciało działają siły grawitacyjne. Obrazem pola grawitacyjnego są linie sił a ich kierunek i zwrot jest zgodny z kierunkiem i zwrotem sił działających na określone ciało znajdujące się w tej przestrzeni. Natomiast pole elektrostatyczne (pole elektryczne) to przestrzeń w...

Przydatność 70% Poównanie pola grawitacyjnego i elektrostatycznego

Porównanie pola grawitacyjnego i elektrostatycznego znajduje się w załączniuku, jest ono w formie tabeli. Niech wam służy... Mam nadzieje ze się przyda Pozdrawiam

Przydatność 60% Warto ściągać?

W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...

Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?

Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji