Treść zadania
Autor: Daniel1263 Dodano: 27.9.2013 (15:34)
Proszę o rozwiązanie poniższych zadań. Oczywiście daję "naj". Mała ilość przykładów!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
na jutro prosz o pomoc Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: anitkaa1593 8.9.2010 (20:15) |
proporcja prosta i odwrotna zada.1 mateusz codziennie przepływa 15 długosci Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: czop12 22.11.2010 (19:11) |
:Pmatma prosz:P Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: niusia1992 19.5.2011 (16:43) |
Witam,gorąco proszę o pomoc w zada.z matematyki -------------> Wielokąt Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bradzia 13.3.2012 (16:49) |
Proszę o pomoc w zada.z matematyki : W firmie Komin pracuje łącznie z szefem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bradzia 13.3.2012 (16:51) |
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
antekL1 27.9.2013 (17:20)
Twój załącznik: "m2_1_199.doc"
2a)
Metoda rysowania wykresu:
-- narysuj wykres funkcji g(x) = x^2 [ czytaj ^2 jako: "do kwadratu" ].
Jest to parabola przechodząca przez punkty:
(-4, 16); (-3, 9); (-2, 4); (-1, 1); (0, 0); (1, 1); (2, 4); (3, 9); (4, 16)
[ czarna parabola na wykresie a.jpg w załączniku)
- przesuń wykres o 1 poziomo w lewo (czerwona parabola w załączniku).
W lewo dlatego, że w nawiasie jest "x + 1".
Czyli dla mniejszych x (np. dla x = -1) wartość x + 1 wynosi -1 + 1 = 0,
czyli tyle samo, co dla x = 0 na czarnym wykresie.
Przez to trzeba się "przegryźć", może albo pamiętaj, że gdy jest + w nawiasie przesuwamy w lewo, albo podejdź "intuicyjnie" - patrząc z lewej strony na "x" funkcja "x+1" SZYBCIEJ osiągnie daną wartość niż funkcja "x", bo dodajemy jedynkę.
- przesuń czerwony wykres o 4 pionowo w dół. Dostajesz zielony, końcowy wykres.
Tu nie ma sztuczek - po prostu wartość funkcji zielonej jest o 4 mniejsza niż czerwonej.
Zauważ, że podziałka na osiach X i Y jest RÓŻNA, nie mam papieru w kratkę.
Te wykresy powinny być bardziej "szczupłe".
Zbiór wartości: Nawias: (x + 1)^2 jest równy zero lub więcej, wobec tego cała funkcja
jest równa -4 lub więcej.
ZW = przedział <-4; +oo)
========================================
2b)
Podstawowy wykres to g(x) = minus x^2 (czarny w załączniku b.jpg)
Otrzymujesz go z paraboli x^2 odbijając ją względem osi X, czyli przechodzi przez:
(-4, -16); (-3, -9); (-2, -4); (-1, -1); (0, 0); (1, -1); (2, -4); (3, -9); (4, -16)
Dalej jak poprzednio:
- przesuwasz o 3 w PRAWO (argumenty jak wyżej, teraz jest minus w nawiasie
- przesuwasz czerwony wykres o 1 w górę, aby dostać końcowy, zielony.
Zbiór wartości: Nawias: -(x - 3)^2 jest równy zero lub mniej, wobec tego cała funkcja
jest równa -1 lub mniej.
ZW = przedział (; -oo; 1>
========================================
2c)
Podstawowy wykres to g(x) = minus x^2 (czarny w załączniku c.jpg)
Otrzymujesz go z paraboli x^2 odbijając ją względem osi X, czyli przechodzi przez:
(-4, -16); (-3, -9); (-2, -4); (-1, -1); (0, 0); (1, -1); (2, -4); (3, -9); (4, -16)
Dalej jak poprzednio:
- przesuwasz o 1 w LEWO (argumenty jak wyżej, teraz jest plus w nawiasie
- przesuwasz czerwony wykres o 3 w górę, aby dostać końcowy, zielony.
Zbiór wartości: Nawias: -(x + 1)^2 jest równy zero lub mniej, wobec tego cała funkcja
jest równa +3 lub mniej.
ZW = przedział (; -oo; 3>
========================================
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie