Treść zadania

szymek9

Z podanych zdań wypisz rzeczowniki.Określ liczbę,rodzaj,przypadek: Chłopcy błyskawicznie zjedli wszystkie kanapki.Na turnieju zjawili się najsłynniejsi rycerze. Stary góral wskazał turystom drogę do przełęczy. O świcie usłyszał okropne wycie. Urzekają mnie piękne barwy tęczy. Podczas sztormu morze groznie huczy. Przed wspaniałymi namiotami powiewały proporce. W loży honorowej zasiadły już damy dworu. Wszyscy oczekiwali na przybycie pary królewskiej. Proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    chłopcy- l.m. r. męskoosobowy, mianownik
    kanapki - l.m. r. niemęskoosobowy, mianownik
    turnieju- l. p. r.męski, ,miejscownik
    rycerze- l.m r. męskoosobowy, mianownik
    góral- l.p. r. męski, mianownik
    turystom- l.m. r. męskoosobowy, celownik
    drogę- l.p. r. żeński, biernik
    przełęczy- l.p. r. żeński, dopełniacz
    świcie- l.p. r. męski, miejscownik
    wycie- l.p. r. nijaki, mianownik
    barwy- l. m. rodzaj niemęskoosobowy, mianownik
    tęczy- l. p. r. żeński , dopełniacz
    sztormu- l. p. r męski, dopełniacz
    morze- l.p. r. męski, mianownik
    namiotami- l.m. r. niemęskoosobowy, narzędnik
    proporce - l.m, r. niemęskoosobowy, mianownik
    loży- l.p. r. żeński, dopełniacz
    damy- l. m , r niemęskoosobowy, mianownik
    dworu- l.p. r. męski, dopełniacz
    wszyscy- l.m. r. męskoosobowy, mianownik
    pary- l.m. r. męskoosobowy, mianownik

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 85% Indywidualny przypadek

Ewelina Rychel Pedagogika op.-res. Rok. III gr. II PEDAGOGIKA SPECJALNA INDYWIDUALNY PRZYPADEK DZIECKA Z ZESPOŁEM DOWNA Ela ma dziś 28 lat. Jest do końca życia zdana na opiekę najbliższych, a potem być może obcych. Jej matka wraz z innymi walczy o dom, w którym osoby z zespołem Downa będą mogły żyć godnie, kiedy ich bliskich zabraknie. Ciąża przebiegała prawidłowo....

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 70% Człowiek - przypadek czy arcydzieło?

Celem moich rozważań jest rozstrzygnięcie, czy człowiek jest przypadkiem czy też może arcydziełem. Według mnie ani jedna ani druga teza nie jest do końca słuszna. Pozwolę sobie na przytoczenie słów Josepha Conrada: „Człowiek jest zdumiewający, ale arcydziełem nie jest”. Takie jest właśnie moje stanowisko w stosunku do pytania zawartego w temacie. Dla potwierdzenia...

Przydatność 85% Diagnoza pedagogiczna - indywidualny przypadek

Studium indywidualnego przypadku podjęłam ze względu na rozpoznany przeze mnie problem nadpobudliwości i agresji dziecka mieszkającego w sąsiedztwie mojego domu przeniesionego ze starej szkoły do nowej. Aby udzielić jemu i jego rodzinie wsparcia, postanowiłam sporządzić diagnozę indywidualną chłopca. 1)CHARAKTERYSTYKA PODOPIECZNEGO: Tomasz D. Ma 9 lat. Jest uczniem szkoły...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji