Treść zadania

matma123

Rozwiąż układ równań metodą podstawiania.Sprawdz przez podstawienie otrzymanych liczb do układu poprawnosc jego rozwiązania.

2x+y=8
x-3y= -3


3x+4y=4
x-2y=8

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    2x+y=8
    x-3y= -3


    2x+y=8
    x= -3 + 3y


    2(-3+3y)+y=8
    x= -3 + 3y


    -6 + 6y + y = 8
    x= -3 + 3y


    7y = 8 + 6
    x= -3 + 3y


    7y=14
    x= -3 + 3y


    y = 14 : 7
    x= -3 + 3y



    y= 2
    x= -3 + 3y



    y=2
    x= -3 + 3*2


    y=2
    x=-3+6


    y=2
    x=3


    spr.

    2x+y=8

    L= 2x + y= 2*3 + 2= 6+2= 8

    P=8

    8=8

    L=P




    x-3y= -3

    L= x-3y = 3- 3*2= 3-6= - 3

    P=-3

    -3=-3

    L=P










    3x+4y=4
    x-2y=8



    3x+4y=4
    x= 8 + 2y



    3(8 + 2y) + 4y = 4
    x= 8 + 2y



    24 + 6y + 4y = 4
    x= 8 + 2y



    10y = 4-24
    x= 8 + 2y



    10y = - 20
    x= 8 + 2y



    y= - 20 : 10
    x= 8 + 2y



    y= - 2
    x= 8 + 2y



    y= - 2
    x= 8 + 2*(-2)



    y= - 2
    x= 8 - 4



    y= - 2
    x= 4




    spr.

    3x+4y=4

    L= 3x + 4y = 3*4 + 4*(-2) = 12 - 8= 4

    P=4

    4=4

    L=P




    x-2y=8

    L= x-2y = 4 - 2(-2) = 4 + 4= 8

    P= 8

    8=8

    L=P

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji