Treść zadania

dosia12300

MATEMATYKA SUPLEMENT str.17 :)
1. Oblicz i wpisz prędkości poniższych obiektów :
14 km w 2h prędkość=.........km/h
500 m w 4 min prędkość=.......m/min
300 m w 12 s prędkość=.......m/s
16 m w 20 s ........m w 1 min prędkość=.....m/min
9 km w 15 min ........km w 1h prędkość=.....km/h
1000 m w 12 min .......km w 1h prędkość=......km/h
2.Uzupełnij:
a) gdyby sokół mógł lecieć z prędkością 120km/h to pokonywałby:
- w ciagu jednej godziny ...Metrów.
- w ciągu jednej MINUTY ....Metrów
- w ciągu 1 SEKUNDY ... metrów.
b) gdyby sprinter mógł biec stale z prędkością 10m/s to pokonywałby:
- w ciagu jednej minuty ... metrów
- w ciagu 1 godziny... metrów
- w ciągu 1 godziny... kilometrów
Zatem: 10m/s ..... m/min .... m/h .... km/h.
MATEMATYKA SUPLEMENT str. 18
przedstaw podane prędkości w innych jednostkach (wyniki zaokrąglij)
a) 70 m/s= ...m/h=(zaokrąglenie)km/h
b) 31 m/s= ...m/h= ...km/h
c) 32 m/s= ...m/h= ...km/h
d) 100 km/h= ... m/h=... m/s
e) 510 km/h= ... m/h=... m/s
f) 310 km/h= ... m/h= ...m/s
g) 20 m/s= ... m/h= ... km/h
h) 5 km/h= ... m/h= ...m/s
i) 85 m/s= ... m/h= ... km/h
j) 78m/s= ... m/min= ... km/h}
Z GÓRY DZIĘKUJE <3

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zad 1.

    14 km w 2h ----> prędkość= 14km/2h = 7 km/h



    500 m w 4 min ----> prędkość= 500m/4min= 125 m/min



    300 m w 12 s ----> prędkość= 300m/12s = 25 min/s



    16 m w 20 s ---->

    20 s= 20/60 min = 1/3 min

    prędkość= 16 m / 1/3 min

    V = 16 m * 3/1 min = 48 m/min



    9 km w 15 min ------>

    15 min = 15/60 h = 0,25 h

    prędkość= 9km /0,25 h = 36 km/h



    1000 m w 12 min ----->

    1 000 m= 1 km

    12 min = 12/60 h = 0,2 h

    prędkość= 1km/ 0,2h = 5 km/h



    zad 2.

    a) gdyby sokół mógł lecieć z prędkością 120km/h to pokonywałby:

    - w ciagu jednej godziny 120 000 metrów.
    bo
    120 km = 120 000 m


    - w ciągu jednej minuty 2 000 metrów
    bo
    1 h = 60 min

    s= V * t

    s= 120 000 m/ 60 min * 1 min (minuty się skrócą)

    s= 2 000 m



    - w ciągu 1 sekundy 33,(3) metrów.
    bo
    1 min = 60 s

    s= 120 000 m / 3600 s * 1 s (sekundy się skrócą)

    s= 33,(3) m/s



    b) gdyby sprinter mógł biec stale z prędkością 10m/s to pokonywałby:

    - w ciagu jednej minuty -> 600 metrów
    bo
    1 s = 1/60 min

    s= 10 m /1/60 min * 1 min (minuty się skrócą)

    s= 10 m * 60/1 min * 1 min

    s= 600 m




    - w ciagu 1 godziny -> 36 000 metrów
    bo
    1 s= 1/3600 h

    s= 10 m / 1/3600 h * 1h (godziny się skrócą)

    s= 10 m * 3600 * 1

    s= 36 000 m


    - w ciągu 1 godziny ---> 36 kilometrów
    bo
    36 000 m = 36 000 m : 1 000= 36


    Zatem: 10m/s --> 600m/min -----> 36 000m/h ----> 36km/h.


    zad 3.

    a)
    70 m/s=

    =70/1000 km / 1/3600 h =

    = 70/1000 km * 3600/1 h =

    = 252 000/1000 km/h =

    = 252 km/h

    70 m/s = 252000 m/h = 252 km/h



    b)
    31 m/s=

    = 31/1000 km / 1/3600 h =

    = 31/1000 km * 3600/1 h=

    = 111 600/1000 km/h =

    =111,6 km/h ~ 112 km/h


    31 m/s = 1116000m/h= 111,6km/h



    c)
    32 m/s=

    = 32/1000 km/ 1/3600 h =

    = 32/1000 * 3600/1 km/h=

    = 115 200 / 1000 km/h=

    = 115,2 km/h~ 115 km/h


    32 m/s= 115 200 m/h= 115,2km/h



    d)
    100 km/h=

    = 100 000 m / h=

    = 100 000 m/ 3600 s=

    = 27,(7) m/s ~ 28 m/s

    100 km/h= 100 000 m/h= 28m/s



    e)
    510 km/h=

    =510 000 m/h=

    = 510 000 m/ 3600 s=

    = 141,(6) m/s ~ 142 m/s


    510 km/h= 510 000 m/h= 142 m/s



    f)
    310 km/h=

    = 310 000 m/h=

    = 310 000 m/3600 s=

    = 86,(1) m/s ~ 86 m/s


    310 km/h= 310 000 m/h= 86m/s



    g)
    20 m/s =

    = 20 m / 1/3600 h =

    = 20 m * 3600/1 h =

    = 72 000 m/h



    20 m/s =

    = 20 m/ 1/3600 h =

    = 20/1000 km / 1/3600 h=

    = 20/1000 km * 3600/1 h=

    = 72 000/1000 km/h=

    = 72 km/h


    20 m/s= 72 000 m/h= 72 km/h



    h)
    5 km/h =

    = 5 000 m/h=

    = 5 000 m/3600 s=

    = 1,3(8) m/s ~ 1,4 m/s


    5 km/h= 5 000 m/h= 1,4 m/s



    i)
    85 m/s=

    = 85 m/1/3600 h=

    = 85 m * 3600/1 h =

    = 306 000 m/h


    85 m/s=

    = 85 m / 1/3600 h =

    = 85/1000 km / 1/3600 h=

    = 85/1000 km * 3600/1 h=

    = 306 000/1000 km/h

    = 306 km/h


    85 m/s= 306 000 m/h= 306km/h



    j)
    78 m/s=

    = 78 m/ 1/60 min=

    = 78 m * 60/1 min =

    = 4 680 m/min



    78 m/s =

    = 78 m / 1/60 min =

    = 78/1000 km / 1/3600 h =

    = 78/1000 km * 3600/1 h =

    = 280 800 / 1000 km/h=

    = 280,8 km/h ~ 281 km/h


    78m/s= 280 800 m/min= 280,8 km/h (~~281 km/h)

Rozwiązania

Podobne zadania

Nieznany Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52)
klaudia12343 matematyka plis Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: klaudia12343 5.4.2010 (18:07)
asia151682 Wpisz cyfry do okienek: Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: asia151682 6.4.2010 (09:58)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Piesek_228 12.4.2010 (17:18)
princess13 Matematyka ! Pliska pomocy ! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: princess13 12.4.2010 (20:14)

Podobne materiały

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 80% Matematyka - wykłady

Wykłady w załącznikach

Przydatność 70% Matematyka finansowa

Matematyka finansowa wzory

Przydatność 50% Geometria - matematyka

Praca znajduje się w załączniku.

Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny

Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji