Treść zadania

~pan ptptpy dzem

1 nazwij wyrażenie 14 + 8a * 3 i oblicz jego wartosc dla a= -2
2napisz wyrażenie suma liczby x i liczby 5y
3oblicz wartosc liczbową wyrażenia -3(2a-b) dla a = 4 , b = - 3
4 doprowadz wyrażenia do najprostrzej postaci (5x-3y-1)-(5y+2x-4)
5przedstaw wyrażenie 24x - 16y - 8 w postacji iloczynu
7 dwie pompy jednocześnie pompują basen jedna wlewa x litrów wody na minutę a druga y litrów na minutę ile litrów wody wleją te pompy w cjągu t godzin ? odpowiedz zapisz w postaci iloczynu
8 zosia i jadzia mają razem a złotych . jadzia ma o b zł więcej niż zosia. jle pieniędzy ma zosia

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    zad 1.
    To wyrażenie to suma liczby 14 i iloczynu liczby 8a i 3


    14 + 8a * 3 =

    = 14 + 8*(-2) * 3=

    = 14 + (-16) * 3=

    = 14 + ( - 48)=

    = 14 - 48=

    = 34


    zad 2.

    x + 5y




    zad 3.

    -3(2a-b) =

    = -3[2 * 4 - (-3)]=

    = 3[ 8 + 3]=

    = 3 * 11=

    = 33



    zad 4.

    (5x-3y-1)-(5y+2x-4)=

    = 5x - 3y - 1 - 5y - 2x + 4=

    = 5x - 2x - 3y - 5y - 1 + 4=

    = 3x - 8y + 3



    zad 5.

    24x - 16y - 8 =

    = 8(3x - 2y - 1)




    zad 6.

    pierwsza pompa -> x litrów/ min

    druga pompa -> y litrów / min


    w ciągu 1 godziny pompy wpompują

    60(x + y)

    (litów wody)


    w ciągu t godzin pompy wpompują

    60 *t *(x +y)= 60t(x + y)

    (litrów wody)



    zad 7.

    pieniądze Zosi i Jadzi -> a
    Jadzia ma o b zł więcej niż Zosia


    pieniądze Zosi

    (a - b) : 2


    lub

    1/2 * (a-b)

  • banpioszy

    1).
    (14 + 8a * 3) ... jest to suma : liczby 14 i iloczynu jednomianu 8a przez 3
    14 + 8a * 3 =... gdy a = (- 2) =
    = 14 + 8*(-2) * 3=
    = 14 + (-16) * 3=
    = 14 + ( - 48)=
    = 14 - 48=
    = 34
    ................................
    2).
    x + 5y
    .......................
    3).
    -3(2a-b) =... dla a = 4 , b = (- 3) =
    = -3(2 * 4 - (-3)) =
    = 3( 8 + 3) =
    = 3 * 11=
    = 33
    .............................
    4).
    (5x-3y-1)-(5y+2x-4)=
    = 5x - 3y - 1 - 5y - 2x + 4 =
    = 5x - 2x - 3y - 5y - 1 + 4 =
    = 3x - 8y + 3
    ...............................
    5).
    24x - 16y - 8 = 4 * (6x - 4y - 2)
    ...........................................
    7).
    (60 x) litrów / godz ... wydajność pierwszej pompy
    (60 y) litrów / godz ... wydajność drugiej pompy
    w ciągu 1 godziny obie pompy wpompują :
    60(x + y) litrów wody
    ..............
    w ciągu t godzin obie pompy wpompują :
    60 *t *(x +y) litrów wody
    ............................................
    8).
    a - kwota obu dziewczynek
    Jadzia ma o b zł więcej niż Zosia
    .................
    po odjęciu "b" zł od "a" zł udziały w łącznej kwocie będą miały takie same:
    (a - b) : 2 ...... pieniądze Zosi

Podobne materiały

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny

Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...

Przydatność 65% Drugie oblicze opalania

Praca w załączniku

Przydatność 85% Oblicz masę cząsteczkową kwasu siarkowodorowego.

Wzór kwasu siarkowodorowego jest taki: H2S więc trzeba pomnożyć dwa razy masę atomową wodory i dodać masę siarki 2*1u+ 32u = 2u + 32u = 34u Odp. Masa cząsteczkowa H2S wynosi 34u.

Przydatność 100% "Złowrogie oblicze świata..." – rozważania nie tylko o "Procesie" Franza Kafki.

Historia ludzkości obfituje w przykłady „piekła na ziemi”, piekła które zostało zgotowane ludziom przez innych ludzi. Czasem to piekło stawało się rzeczywistością dla jego mieszkańców. Tracili oni nadzieję na wydostanie się z niego kiedykolwiek. Co więcej, po jakimś czasie zapominali oni o istnieniu innego, normalnego świata. Cały aparat utrzymujący piekło doprowadzał...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji