Treść zadania

zaklenta

rozwiąż układ równań metodą podstawiana

b).
{2x-5(y+1)=-5
{-x+2(y+2)=4


c).
{2y-(3+y)=0
{-x+1/2y=2

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    b) {2x -5y -5=5
    {-x+2y+4=4
    {2x=5y+10 /:2
    {-x+2y+4=4
    {x=2,5y+5
    {-2.5y-5+2y+4=4
    {x=2,5y+5
    {-0,5y=5 /:(-0,5)
    {x=2,5y+5
    {y=-10
    {y=-10
    {x=-20

    c){2y-3-y=0
    {-x+0,5y=2
    {y=3
    {-x=0,5 /*(-1)
    {y=3
    {x=-0,5

  • werner2010

    rozwiązania w zalącznikach

    Załączniki

  • sonar

    b).
    2x-5(y+1)=-5
    -x+2(y+2)=4


    2x - 5y -5 = -5
    -x+2y + 4 = 4


    2x - 5y = -5 +5
    -x + 2y = 4 -4


    2x-5y = 0
    -x + 2y=0 /(-1)


    2x - 5y = 0
    x - 2y =0


    2x - 5y = 0
    x= 2y


    2*2y - 5y = 0
    x = 2y


    4y - 5y = 0
    x= 2y


    -y= 0 /*(-1)
    x= 2y


    y= 0
    x= 2*0


    y= 0
    x = 0



    spr.
    2x-5(y+1)=-5

    2*0 - 5(0 +1) = -5

    0 - 5*1 = -5

    -5=-5

    L=P




    c).
    2y-(3+y)=0
    -x+1/2y=2


    2y - 3 - y = 0
    -x + 1/2y = 2


    2y -y = 3
    -x + 1/2y = 2


    y=3
    -x + 1/2 * 3 = 2


    y = 3
    -x + 3/2 = 2


    y = 3
    - x= 2 - 3/2


    y= 3
    -x = 4/2 - 3/2



    y=3
    -x= 1/2 /*(-1)


    y=3
    x = -1/2


    spr.
    -x+1/2y=2

    -(-1/2) + 1/2*3 = 2

    1/2 + 3/2 = 2

    4/2 = 2

    2=2

    L=P

Podobne zadania

justysia5432 1. rozwiąż równanie korzystając z metod przedstawionych w przykładach na Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: justysia5432 18.2.2011 (19:12)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji