Treść zadania
Autor: rilanja Dodano: 5.3.2013 (15:39)
Które z podanych ciągów są ciągami arytmetycznymi?
zadania w załączniku
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz najmniejszą wspólną wielokrotnośc podanych liczb. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ewkaa644 11.8.2010 (16:49) |
wyznacz x z podanych rownan: a)bx-c=ax+b/c,gdy c różni sie od Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gabrielka25 27.9.2010 (18:44) |
wśród prostopadłościanów o podanych wymiarach wskaż pary podobny. i Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Blondi9393 28.9.2010 (17:23) |
ciag (an) jest arytmetyczny oraz a3=2,a4=5 wskaz ktory z podanych wyrazow tego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ewelina071090 25.10.2010 (13:58) |
Oceńwartość logiczną podanych zdań: a)liczba 3-√2 jest mniejsza Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 22.11.2010 (17:48) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.
Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....
Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...
Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...
Przydatność 85% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „ Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
W twórczości wielu artystów można się dopatrywać nawiązań do rzeczywistości, najbardziej jest to widoczne na przykładzie bohaterów ich dzieł. Postacie te w wielu przypadkach są realną, bądź też zniekształconą formą przenoszenia przez artystów codzienności na papier. Wiele prawd o człowieku i jego otoczeniu zostało ukazane, poprzez skoncentrowanie ich, w fikcyjnej...
Przydatność 75% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach „Kandyda” Woltera i „Nowego wspaniałego świata” Aldousa Huxleya.
Człowiek zawsze marzył o stworzeniu idealnego świata bez cierpienia, chorób, wojen, śmierci. Wszyscy ludzie byliby równi i szczęśliwi. Niestety taki stan nie jest możliwy. Rasa ludzka ma wiele wad, w tym najgorszą – egoizm. Jeśli dopełnić to chciwością i żądzą władzy widzimy powód dlaczego nie można było wprowadzić w życie „Utopii” Tomasza Morusa. Idealne światy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 8.3.2013 (11:41)
Wszystkie podane ciągi są arytmetyczne.
Aby tego dowieść wystarczy pokazać, że różnica kolejnych wyrazów ciągu czyli
a_{n+1} - a_n
jest stała, niezależna od n dla n > 0.
W wyrazie n+1-szym w miejsce 'n' podstawiamy 'n + 1'.
a) Wynik odejmowania (czyli 2/3) nie zależy od n:
a_{n+1} - a_n = \frac{2(n+1)-\sqrt{2}}{3} - \frac{2n-\sqrt{2}}{3}=\frac{2n+2-\sqrt{2} - 2n+\sqrt{2}}{3} = \frac{2}{3}
b) Podobnie: Wynik odejmowania (czyli -2) nie zależy od n.
a_{n+1} - a_n = 2(n+1) - 2n = 2n - 2-2n = -2
c) Tak samo:
a_{n+1} - a_n = \pi(n+1) + \pi - \pi n -\pi= \pi n +\pi +\pi - \pi n - \pi = \pi
d)
Licznik rozkładamy na iloczyn: (n - 3)(n + 3)
Dla n > 0 wyrażenie 'n + 3' jest dodatnie i możemy skrócić je z mianownikiem:
(n - 3)(n + 3) / (n + 3) = n - 3 ; zatem wyraz an = n - 3
a_{n+1} - a_n = (n+1) - 3 - n + 3= 1
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie