Treść zadania

kamilka122

ile to jest zaminienić na inny ułamek (0,25) ?
wypiszcie mi te wszytskie zamiany please

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    Zakładam, że chodzi o ułamek dziesiętny 0,25 (a nie okresowy)

    0,25 = 0,250 = 0,2500 = 0,25000 = 0,250000 itd.

    (każda kolejna liczba ma o jedno zero więcej po liczbie 25)




    0,25= 25/100


    25/100 = 50/200 = 75/300 = 100/400 = 125/500 = 150/600 = 175/700 = 200/800 = 225/900 = 250/1000 itd.

    (każdy kolejny ułamek ma licznik większy o 25 a mianownik o 100)



    25/100 = 1/4


    1/4= 2/8 = 3/12 = 4/16 = 5/20 = 6/24 = 7/28 = 8/32 = 9/36 = 10/40 = 11/44 = 12/48 itd

    (każdy kolejny ułamek ma licznik większy o 1 a mianownik większy o 4)

  • banpioszy

    0,25 = zapisz tak jak słyszysz, bez " zero całych" =
    = 25/100 = skróć przez 25 , tzn : ( 25 : 25 ) i (100 : 25 ) =
    = 1/4 (jedna czwarta)
    ...............
    sumując :
    0,25 = 1/4

  • userphoto

    x= 0,(25) / * 100
    100x= 25,25
    100x-x= 25
    99x=25 /99
    x= 25/99

    Myślę ze oto ci chodziło ja jestem w 3 gimnazjum ale pani mi pokazała jak szłam na konkurs i tak jest dobrze

    • Kto Ci powiedział, że 0,25 to ułamek okresowy ?
      Zrobiłaś bardzo dobrze, ale dla ułamka 0,252525.......
      W tym zadaniu jest wyraźnie :0,25.
      A ten ułamek , jakby nie patrzeć, to nic innego jak tylko 1/4, ćwiartka, 25/100, ...
      A negatywną ocenę daję wtedy, gdy mam pewność, że rozwiązanie jest fałszywe.
      Nie robię tego , bo jako stary pedagog mam wyrozumiałość dla dzieci i ich młodzieńczych dedukcji. Powodzenia na konkursie !

    • aaa to przepraszam źle spojrzałam ; robiłam to na szybko i nie spojrzałam dokładnie widziałam tylko nawias i myślalam że chodzi o okresowy

Podobne materiały

Przydatność 80% REKCJA CZASOWNIKÓW-WSZYTSKIE CZASOWNIKI Z REKCJĄ-Poziom studiów

Abbringen + A von+ D odwieść/odzić kogoś od czegoś abhalten + A von + D powstrzymywać kogoś od czegoś abhngen von + D być zależnym od kogoś/ czegoś abhrten + A gegen + A uodpornić kogoś na coś abraten +D + A odradzać komuś coś absehen von + D nie zważać na coś/ odstępować od czegoś abstechen gegen + A odcinać się od kogoś...

Przydatność 50% Chronologia, praca u podstaw, determinizm, wszystkie pojecia, wszytskie utwory epoki (ściąga gotowa do druku w załączniku)

Chronologia: Europa: lata 40-ste- ukazuja się dziela Augusta Comte’a, bedace wykladnia nowych pogladów (Kurs filozofii pozytywnej) -1890 koniec wraz z wyst modernistów franc. Polska: 1863- początek, powst styczniowe, kleska ideałów niepodlegl 1891- koniec, wyd I tomu poezji Kazimierza Tetmajera. Filozofowie: August Comte- dał pocz filozofii pozyt. Określając swa filozofie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji