Treść zadania
Autor: matma123 Dodano: 17.12.2012 (09:16)
1)Rozwiąż ponoższy układ równan metodą podstawiania oraz metodą przeciwnych współczynnikoów.
x+y=8
x-y=2
2)Podaj przykładowe rozwiążanie równania
x+y=11
3)Sprawdz czy para liczb x=3 i y=1 jest rozwiązaniem ponizszego układu równan.
x+2y=5
x-y=5
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
Rozwiąż równania, oraz układy równań : Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: Asiulkam 13.4.2010 (19:37) |
Rozwiąż równania, oraz układy równań : Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Asiulkam 13.4.2010 (20:22) |
dane jest długość podstaw trapezu 6mi 16m oraz wysokość12m oblicz ile Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: 761994r 14.4.2010 (23:08) |
rozwiąż układ równań metodą podstawiania 2x-y-9=0 x-4y-1=0 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 9 rozwiązań | autor: ostra1991-1991 21.4.2010 (19:24) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 17.12.2012 (11:24)
1)
Metoda podstawiania:
Z pierwszego równania x = 8 - y ; wstawiamy 'x' do drugiego równania:
8 - y - y = 2 ; przenosimy 2 na lewo, 2y na prawo
6 = 2y
y = 3; więc x = 5.
Metoda przeciwnych współczynników.
x + y = 8
x - y = 2 ; tu już jest przeciwny współczynnik przy y
------------- dodajemy stronami
2x = 10
x = 5
x + y = 8
-x + y = -2 ; mnożymy równanie przez -1 aby mieć przeciwne współczynniki przy x
------------- dodajemy stronami
2y = 6
y = 3
=======================================
2)
x = 5; y = 6
=======================================
3)
3 + 2 * 1 = 5 ; zgadza się
3 - 1 = 2 ; a powinno być 5. Nie zgadza się.
ta para liczb nie jest rozwiązaniem podanego układu równań.
=======================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie