Treść zadania

malwin

Siatka dyfrakcyjna ma 250 rys na 1 mm. Ile wynosi długość fali monochromatycznej
przechodzącej przez siatkę, jeżeli jasny prążek interferencyjny rzędu trzeciego
obserwowany jest pod kątem 20 ? (5 pkt.)
2. Na metal pada światło o długości fali 0,3 10
-6
m powodując powstanie zjawiska
fotoelektrycznego. Energia kinetyczna fotoelektronów dochodzi do 2 eV. Oblicz pracę
wyjścia z metalu i częstotliwość graniczną. (5 pkt.)
3. Graniczna długość fali zjawiska fotoelektrycznego dla cezu wynosi
@g 660 nm.
Oblicz energię kinetyczną wybijanych elektronów, przy oświetleniu światłem o
długości fali @ 550nm. (5 pkt.)
4. Oblicz długość fali materii związanej z elektronem przyspieszonym napięciem
U=1000 V. (5 pkt.)
5. Atomy wodoru zostały wzbudzone do stanu o n=5.
Ile linii widmowych serii Balmera będzie można obserwować?
Które z przejść elektronu będzie charakteryzować najkrótsza, a które najdłuższa
długość fali?
Oblicz długości fal fotonów serii Balmera, które można będzie obserwować.

DAM NAJ ZA TE ZADANIA

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Wykorzystanie fali elektromagnetycznej przez człowieka.

Fale elektromagnetyczne- zaburzenia pola elektromagnetycznego rozchodzące się w przestrzeni ze skończoną prędkością. Fale te są falami poprzecznymi, tzn. w każdym punkcie pola wektor natężenia pola elektrycznego E i wektor indukcji magnetycznej B są prostopadłe do rozchodzenia się fal elektromagnetycznych. Charakterystyczne dla tych fal są zjawiska interferencji, dyfrakcji,...

Przydatność 70% Ściąga (fala, ruch falowy, ugięcie fali, Zjawisko Dopplera )

1)Ruch falowy-polega na przemieszczaniu się zaburzenia ośrodka sprężystego (gazy, ciecze, ciała stałe nie mają w próżni) ze stałą prędkością między cząsteczkami, które nie przemieszczają się, a wykonują ruch drgający. 2)Wytwarzanie fali: a)fale wytworzone na wodzie (koliste,płaskie-są one dwuwymiarowe): -powierzchnia falowa – utworzona jest przez punkty o tej samej...

Przydatność 60% Konspekt i prowadzenie lekcji: Siatka geograficzna i kartograficzna jako podstawa orientacji na ziemi

Konspekt i prowadzenie lekcji: SIATKA GEOGRAFICZNA I KARTOGRAFICZNA JAKO PODSTAWA ORIENTACJI NA ZIEMI

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji