Treść zadania

gonia3510

Rozwiąz nierówności i rozwiązanie przedstaw na osi liczbowej :a)[x-2]nie większe od 5
b) [3x+1]>4

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    W obu podpunktach rozpatrujemy przypadki gdy wyrażenie w |..| jest większe lub równe zero albo mniejsze od zera. Znaczki typu >= czytaj "większe lub równe" itp.

    a)
    Gdy x - 2 >= 0 (czyli gdy x >= 2)
    wtedy |x - 2| = x - 2; mamy nierówność: x - 2 <= 5 czyli x <= 7
    Połączenie obu warunków daje na x przedział:

    x \in\,<2;7>

    Gdy x - 2 < 0 (czyli gdy x < 2)
    wtedy |x - 2| = -x + 2; mamy nierówność: -x + 2 <= 5 czyli x >= -3
    Połączenie obu warunków daje na x przedział:

    x \in\,<-3;2)

    Dodanie obu powyższych sytuacji daje sumę zbiorów

    x \in\,<-3;7>

    Na osi liczbowej zaznacz ten przedział. Punkty x = -3 oraz x = 7 zaznacz kropkami, bo należą do zbioru rozwiązań.
    ======================

    b)
    Gdy 3x + 1 >= 0 (czyli gdy x >= -1/3)
    wtedy |3x + 1| = 3x + 1; mamy nierówność: 3x + 1 > 4 czyli x > 1
    Drugi warunek jest silniejszy, dostajemy na x przedział:

    x \in (1;+\infty)

    Gdy 3x + 1 < 0 (czyli gdy x < -1/3)
    wtedy |3x + 1| = -3x - 1; mamy nierówność: -3x - 1 > 4 czyli x < -5/3
    Drugi warunek jest silniejszy, dostajemy na x przedział:

    x \in (-\infty; -5/3)

    Dodanie obu powyższych sytuacji daje sumę zbiorów

    x \in (-\infty; -5/3) \cup (1;+\infty)

    Na osi liczbowej zaznacz kółka w punktach -5/3 i 1 (te punkty NIE należą do rozwiązania) i zaznacz obszar na lewo od -5/3 oraz na prawo od 1. Nie wiem, jak przedstawiacie, że są to odcinki "do nieskończoności", zrób tak, jak było na lekcjach.

Podobne materiały

Przydatność 65% Przedstaw historiografię średniowieczną

- jest jedną z ciekawszych dla nas działalności pisarskich średniowiecza, gdyż przybliża nam kształt życia i historię tego okresu; można podzielić na kilka różnych kierunków: pierwsze zapiski historyczne związane oczywiście są z kościołem, a dokładnie najpierw z katedrami biskupimi, a potem zakonami; pierwsze rozsyłały do lokalnych parafii karty pergaminowe z zapisanymi...

Przydatność 75% Przedstaw myśl społeczna Arystotelesa

Grecy, za czasów starożytnych, nigdy nie stworzyli jednolitej organizacji państwowej. Nie można nawet było jednoznacznie określić granic terytorialnych ówczesnej greckiej wspólnoty. Zakładane przez nich kolonie, były zbiorowiskami o charakterze wielonarodowym. Jednak to co było wspólne dla wszystkich Greków, to język, religia, kultura oraz poczucie przynależności do tej samej...

Przydatność 50% Przedstaw uprawnienia prezydenta RP

Prezydent, organ władzy wykonawczej, ma uprawnienia dotyczące wszystkich sfer działania w państwie. Wiele z tych uprawnień ma pierwszoplanowe znaczenie polityczne, ich całokształt umożliwia zaś Prezydentowi aktywne wpływanie (przez pobudzanie, współdziałanie, korygowanie, blokowanie) na działalność wszystkich trzech władz. Wśród uprawnień Prezydenta związanych z...

Przydatność 50% Przedstaw rodzaje postępowań administracyjnych

Temat: Przedstaw rodzaje postępowań administracyjnych. Postępowanie administracyjne jest to tok czynności organu administracyjnego i stron, zmierzających do wydania aktu administracyjnego. Inaczej mówiąc tryb i formy postępowania. Nałożenie pewnych ram działalności organów administracyjnych jest uzasadnione wieloma względami. Inaczej ujmując, pod pojęciem postępowania...

Przydatność 60% Przedstaw filozoficzne inspiracje poezji Horacego.

1. Kim był Horacy? Horacy, najsławniejszy poeta liryczny Rzymu, był synem wyzwolonego niewolnika, który posiadał pewien majątek i zapewnił mu wykształcenie godne syna senatora: w Rzymie i Atenach. W Atenach przyłączył się do spisku na życie Juliusza Cezara. Po upadku powstania (Brutus przeciw Oktawianowi) jako republikaninowi skonfiskowano mu dobra. Dostał się pod opiekę...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji