Treść zadania
Autor: valkiria91 Dodano: 27.10.2012 (14:30)
Proszę o pomoc z zadaniem 6 :)
Z góry dziękuję! :*
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kotka 29.4.2010 (20:35) |
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania. THX Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ewelinka4508 10.5.2010 (20:31) |
Bardzo proszę o pomoc z fizyki ruch jednostajny. 1)ile czasu potrzebuje Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kewlar69 11.5.2010 (14:12) |
BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 18.5.2010 (09:24) |
pomocy!!! fizyka!!! musze zaliczyc semestr tym zadaniem!!!NA DZIS TO MUSZE MIEC! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: patenka_5 19.5.2010 (17:21) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Człowieczeństwo nie tyle darem, ile zadaniem!
Człowieczeństwo to nie tylko dar, jaki zesłał nam Bóg, ale przede wszystkim zadanie, przed jakim zostaliśmy wszyscy postawieni. Możemy je interpretować na różne sposoby; powinniśmy po prostu żyć i cieszyć się z tego żywota lub monotonnie i skrupulatnie je wykonywać. Pierwszy typ ludzi, którzy, jak napisałem, zinterpretowali to zadanie postawione nam przez Stworzyciela,...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 65% Dlaczego zadaniem szkoły jest zapoznawanie młodych ludzi z nardowymi arcydziełami ?
Zadaniem szkoły jest zapoznanie młodych ludzi z arcydziełami literatury narodowej. Takim mianem określane są dzieła należące do przeszłości ocenione przez krytyków . Dzięki takim utworom poznajemy historię i kulturę naszego narodu. Problemy bohaterów tych utworów , ich idee i postawy moralne są aktualne i dziś we współczesnym świecie. Dlatego tez ważne jest , abyśmy...
Przydatność 50% Co jest zadaniem oświaty: zwiększyć czy zmiejszyć różnice między uczniami?
(Matura rozszerzona 2009, tam też znajdują się materiały źródłowe wspomniane w tekście.) System oświaty to ogół odpowiednio powiązanych ze sobą placówek i instytucji wychowania bezpośredniego i pośredniego, umożliwiających obywatelom zdobywanie ogólnego i zawodowego wykształcenia oraz wszechstronny rozwój osobowości. Już sama ta definicja mówi nam, że każdy powinien...
Przydatność 50% Pierwsza pomoc
UDZIEANIE PIERWSZEJ POMOCY POSZKODOWANYM RANY Rany należą do najczęszczych uszkodzeń urazowych i w większości powstają w następstwie nieszczęśliwych wypadków. Niektóre zranienia wymagają natychmiastowego opatrzenia z uwagi na stan zagrożenia życia. Inne natomiast nie zagrażają życiu, wymagają jedynie doraźnej pomocy, co wcale nie znaczy, że można je lekceważyć....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 28.10.2012 (11:49)
Zad. 6.
Rysunek w załączniku pokazuje rozkład sił na równi przy założeniu, że masa m1 jest na tyle duża, że porusza się ona w dół równi.
Na masę m2 działa w dół siła ciężkości Q2, a w górę siła naprężenia nici N. Zakładamy, że N > Q2. Wypadkowa tych sił powoduje ruch masy m2 w górę z przyspieszeniem 'a'. Z II zasady dynamiki:
m_2a = N - m_2g
Na masę m1 działa dużo więcej sił, oznaczonych kolorem zielonym. Przede wszystkim siła ciężkości Q1, którą rozkładamy na prostopadłą do równi siłę Fn i równoległą do równi siłę Fs. Składowa Fn jest równoważona przez siłę reakcji podłoża R, ale powoduje postanie siły tarcia T.
W kierunku równoległym do równi działa składowa Fs i przeciwnie do niej siła tarcia T oraz siła N'. Została ona oznaczona jako N' gdyż liczbowo jest równa sile N, ale ma inny zwrot i kierunek.
Siła tarcia działa w górę równi, gdyż zakładamy uch masy m1 w dół.
Z geometrii wynika, że kąt beta jest między wektorami Q1 i Fn. Dla masy m1 można napisać:
m_1a = m_1g\sin\beta - m_1g\mu_1\cos\beta - N
gdzie kolejne składniki to wartości Fs, T i N'.
Sumujemy oba równania stronami eliminując N
(m_1 + m_2) a = m_1g(sin\beta - \mu_1\cos\beta) - m_2g
stąd:
a = g\,\frac{m_1(sin\beta - \mu_1\cos\beta) - m_2}{m_1+m_2}
Siłę naprężenia nici liczymy z pierwszego wzoru (tego dla masy m2)
N = m_2(g+a) = g\,\frac{m_1m_2}{m_1+m_2}\,(1 + \sin\beta - \mu_1\cos\beta)
----------------------
Gdyby ruch odbywał się w przeciwną stronę, czyli gdyby masa m1 poruszała się w górę równi,, otrzymamy nieco inne równania, gdyż siła tarcia T ma wtedy zwrot przeciwny i skierowana jest tak, jak siła Fs. Dlatego mamy wtedy:
m_2a' = m_2g - N''
m_1a' = N'' - m_1g\sin\beta - m_1g\mu_1\cos\beta
sumujemy:
(m_1+m_2)a' = m_2g - m_1g(\sin\beta + \mu_1\cos\beta)
stąd:
a' = g\,\frac{m_2 - m_1(\sin\beta + \mu_1\cos\beta)}{m_1+m_2}
N'' = g\,\frac{m_1m_2}{m_1+m_2}\,(1+\sin\beta + \mu_1\cos\beta)
----------------------
Jak widać, gdy współczynnik tarcia mi = 0 siła naprężenia nici jest identyczna, a przyspieszenie ma przeciwny zwrot, ale taką samą wartość. Gdy tarcie jest niezerowe większą siłę nacisku dostaje się w drugim przypadku, ponieważ działamy nie tylko przeciwko bezwładności masy m1 ale także przeciwko tarciu.
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie