Treść zadania

DKasia

Wiersz Tadeusza Peipera pt. Ulica

Ulica.
Dwa prostokąty z cegły na prostokącie z betonu.
Hymn pionu.
Przez rogatkę z dachów światło się przemyca,
złodziejom dnia - kara.
Tramwaj, paw z blachy, ... gl-gl ... próżność swoją rozgęgla.
Słońce = tylko benzyna lub para.
Człowiek = ptak z węgla.

zadanie:
Tadeusz Peiper jest zafascynowany nowoczesnym miastem. Zapisz w punktach argumenty do tej tezy. (co najmniej 3) :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

martynarak15 Wiersz B. Leśmiana ,,Urszula Kochanowska" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: martynarak15 7.4.2010 (12:18)
Viola Pomożecie opisać wiersz Ignacego Krasickiego ,,Święta miłości kochanej Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Viola 14.4.2010 (17:50)
olek Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: olek 17.4.2010 (20:03)
olek Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: olek 17.4.2010 (20:19)
TraMpEk Czy lubie czytac poezje, mój ulubiony poeta, mój ulubiony wiersz ! Na dzisiaj Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: TraMpEk 25.4.2010 (10:38)

Podobne materiały

Przydatność 55% Postulat Peipera.

Peiper zwany papieżem awangardy. Postulat Peipera wyłonił się z zachwytu nad cywilizacją, która odnosiła triumf. „PUNKT WYJŚCIA” - miasto staje się wyspą wzruszeń, a masa współpracownikiem piękna, przytakuje nowoczesnym narzędziom życia. „Maszyna staje się poetyczną czarodziejką jego rozpalonych snów.” Program 3xM - literatura powinna służyć jednostce...

Przydatność 55% Wiersz

,,Dom i pory roku'' Przyszła wiosna, do domku kwiaty przyniosła. Radośnie nam śpiewała, i naśona rozsiewałą. W kródce lato nastało, domeczek nam rozgrzało. Słońce nam świeciło, i nas szybko opusiciło. Na jesień dom w złoty się zmienił, i od blasku, aż się mienił. Liście piękne kolory miały, i do domku powpadały. Zima mróz nam przyniosła, i do domeczku śniegu...

Przydatność 80% Analiza i interpretacja wiersz Tadeusza Gajcego pt. "Do potomnego".

Wiersz Tadeusza Gajcego pt. „Do potomnego” jest pewnym testamentem poety, przesłaniem skierowanym do przyszłych pokoleń powojennych, który ma wymowę historiozoficzną. Podmiot liryczny to osoba zaliczana do pokolenia Kolumbów urodzonego około roku 1920 oraz dla którego okres wchodzenia w dorosłość przypadł na lata II wojny światowej. W swoim monologu zwraca się do...

Przydatność 65% Analizując i interpretując wiersze Tadeusza Różewicza „Ocalony” i Józefa Barana „Mam dwadzieścia pięć lat” porównaj poetyckie kreacje doświadczeń pokoleniowych i egzystencjalnych

Wiersze T. Różewicza „Ocalony” oraz J. Barana „Mam dwadzieścia pięć lat” przedstawiają nam odmienne spojrzenie ludzkie na świat oraz obrazują dwa różne doświadczenia życiowe, oparte na historii, które wywierają mocny wpływ na psychikę ludzką w dalszym życiu. T. Różewicz w swoim utworze ukazuje absurd i brutalizm wojny. Autor należał bowiem do pokolenia...

Przydatność 70% Analizując i interpretując wiersze Tadeusza Różewicza „Ocalony” i Józefa Barana „Mam dwadzieścia pięć lat” porównaj poetyckie kreacje doświadczeń pokoleniowych i egzystencjalnych.

Utwór „Ocalony” jest echem wojennych doświadczeń Różewicza, rozwija On w nim bogaty wachlarz problematyki egzystencjalnej. W wierszu poruszony jest problem apokalipsy spełnionej, autor jako głos swojego pokolenia, pokolenia Kolumbów, ukazuje bunt, rozczarowanie, a także rozpacz spowodowaną wewnętrznym wyniszczeniem świadomości ludzkiej. „Ocalony” tytuł jest paradoksem, bo...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji