Treść zadania

ryznarekk

Koleżanka wysłała mi zadanie, które miała na kartkówce z matematyki. Rozwiązałam je tak samo jak ona i rzekomo rozwiązanie było złe.
Mamy diagram, na którym przedstawiono ilość klocków:
niebieskie - 12 sztuk
czerwone - 20 sztuk
żółte - 18 sztuk
O ile procent mniej jest klocków niebieskich od czerwonych?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Wszystkich klocków jest: 12 + 20 + 18 = 50.

    Niebieskie stanowią: 12 / 50 * 100% = 24%
    Czerwone stanowią: 20 / 50 * 100% = 40%

    Niebieskich od czerwonych jest mniej o:

    czerwone - niebieskie = 40% - 24% = 16%.

    Zgodziło się wam?

    • Jeszcze dopiszę: w zadaniu chodzi o różnicę procentów, które niebieskie i czerwone stanowią w CAŁEJ ilości klocków, a NIE o ich względną różnicę, którą liczą i aga7010 i radeklis99.

    • No to porównaj rozwiązania :) Odpowiedź 40% jest błędna.

  • userphoto

    czerwone 20 szt ---- 100%
    niebieskie 12szt------ x%

    z tego X=( 12*100)/20
    X = 60%
    skoro czerwone to 100%, niebieskie to 60% to jest ich mniej o 40% od czerwonych.
    tak ci wyszło?

  • userphoto

    Jeśli niebieskich jest 12, a czerwonych 20, to 20-12=8
    Teraz 8 z 20=8/20=40/100=40%

    Odp.O 40 % mniej

Podobne zadania

misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
kisses zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:28)
xmaggotkax Zadanie z testów-pomocy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: xmaggotkax 6.4.2010 (19:04)
wielorybek 13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14)
kuniora1 Zadanie tekstowe 1 gim Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: kuniora1 7.4.2010 (18:46)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 55% Analiza Finansowa- zadanie

praca w załącznikach

Przydatność 80% Zadanie z fizy

1.46 Z ciała o masie m1= 11000kg następuje strzał w kierunku poziomym. Masa pocisku wynosi m2= 54kg. Oblicz prędkość, z jaką działo zostaje odrzucone wstecz, jeśli prędkość pocisku wynosi v2= 900 m/s. m1= 11000 kg m2= 54 kg v1 = ? v2 = 900 m/s Po = Pk Po=(m1+m2)* V V= 0 – na początku działo jest w spoczynku 0=m2*v2 – m1*v1 m1*v1 = m2*v2 v1=...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji