Treść zadania
Autor: rilanja Dodano: 25.4.2012 (16:43)
1.Kąt AOB jest 5 razy większy od kąta do niego przyległego.Oblicz miary tych kątów.
2.Różnica miar dwóch kątów przyległych wynosi 21stopni.Wyznacz te kąty.
3.Jeden z kątów wierzchołkowych jest o144 stopnie mniejszy od sumy dwóch kątów przyległych do drugiego z nich.Wyznacz te kąty.
4.Na płaszczyźnie danych jest:a)3,b)4,c)7,d)n punktów z których żadne trzy nie leżą na jednej prostej.Przez każde dwa punkty prowdzimy prostą.Ile prostych otrzymamy?
5.Dwie przecinające sie proste tworzą 4 kąty wypukłe z których:
a)jeden jest równy 35 stopni.Wyznacz pozostałe kąty.
b)jeden jest osiem razy większy od kąta do niego przyległego.Wyznacz te kąty.
6.Dwie przecinające się proste tworzą 4 kąty wypukłe,przy czum różnica kątów przyległych wynosi 44stopnie.Wyznacz te kąty.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: martusb93 29.3.2010 (18:20) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Miary tendencji centralnej- statystyka
Miary tendencji centralnej i ich podział Tendencja centralna w zbiorowości, to wskazanie wartości badanej cechy w zbiorowości statystycznej, wokół której skupione są wartości cech wszystkich jednostek wchodzących w skład tej zbiorowości. Tendencję centralną można określić wykorzystując miary tendencji centralnej (inaczej miary przeciętne lub średnie). Miary te są...
Przydatność 100% Miary: teraz i w przeszłości.
Miary teraz: Długość: - 1 centymetr = 10000 mikronów - 1 metr = 1010 angstremów Pole: - 1 centymetr kw. = 15,5 linii kw. - 1 centymetr kw. = 0,155 cala kw. Objętość: - 1 centymetr sześć. = 1 mililitr - 1 centymetr sześć. = 0,001 litra Miary kiedyś: Długość: - 1 łokieć - 2 stopy albo 24 cale = 576 mm - 1 sążeń - ma 3 łokcie - 1 stopa =...
Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku
Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....
Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku
Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...
Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego
KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 26.4.2012 (07:01)
1.
Kąt AOB oznaczmy x. Kąt ten i kąt przyległy (o wielkości x / 5) razem mają 180 stopni.
x + x / 5 = 180
(6 / 5) x = 180
x = 180 * 5/6 = 150 stopni a kąt przylegly ma 30 stopni.
2.
Kąty to x oraz x - 21. W sumie dają 180 więc:
x + x - 21 = 180
2x = 201
Kąty to: 100 i 1/2 oraz 79 i 1/2
3.
Moim zdaniem jednak za mało danych, nawet jeżeli jest to trójkąt.
Chyba, że chodzi o przecinające się proste. Wtedy jeżeli x to pierwszy kąt to także drugi (nieprzyległy) wynosi x, a suma kątów przyległych do drugiego plus 2 razy kąt x daje 360 stopni więc ta suma to 360 - 2x.
Jednocześnie x + 144 = ta suma czyli
x + 144 = 360 - 2x
3x = 216
x = 72
4.
Przez każdy z n punktów prowadzimy proste do n-1 punktów, ale każda prosta liczy się podwójnie więc jest
n(n-1) / 2 prostych. Daje to:
a) 3 * 2 / 2 = 3 proste
b) 4 * 3 / 2 = 6 prostych
c) 7 * 6 / 2 =21 prostych
d) ogólnie n(n-1) / 2 prostych
5a.
Kąt przyległy = 180 - 35 = 145 stopni. Pozostałe 2 to 35 i 145 stopni
5b.
x + x / 8 = 180, jak w zadaniu 1.
(9/8) x = 180
x = 180 * 8/9 = 160
Kąty wynoszą 160 i 20 stopni
6.
x - (180 - x) = 44 jak w zadaniu 2
2x = 136
x = 68 a drugi kąt to 180 - 68 = 112 stopni
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie