Treść zadania

rilanja

1.Kąt AOB jest 5 razy większy od kąta do niego przyległego.Oblicz miary tych kątów.

2.Różnica miar dwóch kątów przyległych wynosi 21stopni.Wyznacz te kąty.

3.Jeden z kątów wierzchołkowych jest o144 stopnie mniejszy od sumy dwóch kątów przyległych do drugiego z nich.Wyznacz te kąty.

4.Na płaszczyźnie danych jest:a)3,b)4,c)7,d)n punktów z których żadne trzy nie leżą na jednej prostej.Przez każde dwa punkty prowdzimy prostą.Ile prostych otrzymamy?

5.Dwie przecinające sie proste tworzą 4 kąty wypukłe z których:
a)jeden jest równy 35 stopni.Wyznacz pozostałe kąty.
b)jeden jest osiem razy większy od kąta do niego przyległego.Wyznacz te kąty.

6.Dwie przecinające się proste tworzą 4 kąty wypukłe,przy czum różnica kątów przyległych wynosi 44stopnie.Wyznacz te kąty.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1.
    Kąt AOB oznaczmy x. Kąt ten i kąt przyległy (o wielkości x / 5) razem mają 180 stopni.
    x + x / 5 = 180
    (6 / 5) x = 180
    x = 180 * 5/6 = 150 stopni a kąt przylegly ma 30 stopni.

    2.
    Kąty to x oraz x - 21. W sumie dają 180 więc:
    x + x - 21 = 180
    2x = 201
    Kąty to: 100 i 1/2 oraz 79 i 1/2

    3.
    Moim zdaniem jednak za mało danych, nawet jeżeli jest to trójkąt.
    Chyba, że chodzi o przecinające się proste. Wtedy jeżeli x to pierwszy kąt to także drugi (nieprzyległy) wynosi x, a suma kątów przyległych do drugiego plus 2 razy kąt x daje 360 stopni więc ta suma to 360 - 2x.
    Jednocześnie x + 144 = ta suma czyli
    x + 144 = 360 - 2x
    3x = 216
    x = 72

    4.
    Przez każdy z n punktów prowadzimy proste do n-1 punktów, ale każda prosta liczy się podwójnie więc jest
    n(n-1) / 2 prostych. Daje to:
    a) 3 * 2 / 2 = 3 proste
    b) 4 * 3 / 2 = 6 prostych
    c) 7 * 6 / 2 =21 prostych
    d) ogólnie n(n-1) / 2 prostych

    5a.
    Kąt przyległy = 180 - 35 = 145 stopni. Pozostałe 2 to 35 i 145 stopni

    5b.
    x + x / 8 = 180, jak w zadaniu 1.
    (9/8) x = 180
    x = 180 * 8/9 = 160
    Kąty wynoszą 160 i 20 stopni

    6.
    x - (180 - x) = 44 jak w zadaniu 2
    2x = 136
    x = 68 a drugi kąt to 180 - 68 = 112 stopni

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% Miary tendencji centralnej- statystyka

Miary tendencji centralnej i ich podział Tendencja centralna w zbiorowości, to wskazanie wartości badanej cechy w zbiorowości statystycznej, wokół której skupione są wartości cech wszystkich jednostek wchodzących w skład tej zbiorowości. Tendencję centralną można określić wykorzystując miary tendencji centralnej (inaczej miary przeciętne lub średnie). Miary te są...

Przydatność 100% Miary: teraz i w przeszłości.

Miary teraz: Długość: - 1 centymetr = 10000 mikronów - 1 metr = 1010 angstremów Pole: - 1 centymetr kw. = 15,5 linii kw. - 1 centymetr kw. = 0,155 cala kw. Objętość: - 1 centymetr sześć. = 1 mililitr - 1 centymetr sześć. = 0,001 litra Miary kiedyś: Długość: - 1 łokieć - 2 stopy albo 24 cale = 576 mm - 1 sążeń - ma 3 łokcie - 1 stopa =...

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji