Treść zadania

niunia400

Piotrek zrywał dla Magdy maki i chraby. Razem zerwał 24 kwiatki. Ponieważ Magda uwielbia niebieski kolor, zerwał 3 razy więcej chrabów niż maków. Ile zerwał maków a ile chrabów?
x - liczba maków
....... - liczba chrabów



W równoległoboku o obwodzie 52cm jeden bok jest o 6cm dłuższy od drugiego. Oblicz długości boków równoległoboku

PLISSS NA JUTRO CZEKAM DO 19

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    24:4=6
    6*3=18
    Odp.16 chrabów i 6 maków zerwał Piotrek dla Magdy.


    Teraz te o równo...:
    6cm+6cm=12cm
    52cm-12cm=40cm
    40cm:4=10cm
    1bok-------------->10cm
    2bok---------------->10cm+6cm=16cm
    3bok----------------->taki jak ten 1 (10cm)
    4bok--------------------->taki jak ten 2 (16cm)

    Proszę xD

  • userphoto

    x - liczba maków
    3x - liczba chabrów

    3x + x = 24
    4x = 24/:4
    x = 6

    3 * 6 18
    Odp: Maków zebrał 6, a chabrów 18. :)




    x - krótszy bok
    (x + 6) - dłuższy bok

    2x + 2*(x + 6) = 52
    2x + 2x + 12 = 52
    4x +12 = 52
    4x = 52 - 12
    4x = 40/:4
    x = 10

    10 + 6 = 16cm

    Odp: Dłuższy bok ma 16 cm a krótszy bok ma 10 cm. :)

    Liczę na naj. ;D

  • vinri

    x- maki
    y- chabry
    {3x=y
    {x+y=24

    x+3x=24
    4x=24/:4
    x=6

    3*6=y
    y=18

    ODp : zebrał 6 maków i 18 chabrów


    wzór na obwód= 2a+2b
    {2z+2b=52
    {a+6=b

    2a+2(a+6)=52
    2a+2a+12=52
    4a=40/:4
    a=10

    10+6=b
    b=16

    Odp ; Jeden bok ma długość 10 cm a drugi 16 cm

  • sonar

    zad 1)

    ilość maków -> m
    ilość chabrów -> 3*m
    łączna ilość zebranych kwiatków -> 24


    m + 3m = 24

    4m = 24

    m = 24 : 4

    m = 6



    ilość zebranych maków -> 6
    ilość zebranych chabrów -> 3*6= 18

    Odp. Piotrek zerwał 6 chabrów 6 maków i 18 chabrów.



    zad 2)

    długość boku a -> x
    długość boku b -> x + 6 cm
    Obwód równoległoboku -> 52cm


    wzór na obwód równoległoboku

    O = 2a + 2b

    2*x + 2(x+ 6 cm ) = 52 cm

    2x + 2x + 12 cm = 52 cm

    4x + 12 cm = 52 cm

    4x= 52 cm - 12 cm

    4x= 40 cm

    x= 40 cm : 4

    x= 10 cm


    spr

    2*x + 2(x+ 6 cm ) = 52 cm

    2* 10 cm + 2(10 cm+ 6 cm) = 52 cm

    20 cm + 2*16 cm= 52 cm

    20 cm + 32 cm = 52 cm

    52 cm = 52 cm

    L= P


    długość boku a= 10 cm

    długość boku b - > 10 cm + 6 cm = 16 cm



    Odp. W tym równoległoboku bok a ma długość 10 cm a bok b ma długość 16 cm.

Podobne materiały

Przydatność 50% Program związków zawodowych uczniów gimnazjum "Razem łatwiej"

1. Nasz Związek Zawodowy reprezentuje wszystkich uczniów PG w XXX 2. Chcemy aby każdy uczeń bez względu na poziom inteligencji był traktowany na równi z innymi 3. W imieniu wszystkich uczniów domagamy się ogólnie dostępnych zajęć wyrównawczych z każdego przedmiotu 4. Prosimy o przywrócenie kółek zainteresowań i SKS ? ów po godzinach lekcyjnych 5. Każda dziewczyna ma prawo...

Przydatność 70% Miłość i cierpienie - czemu zawsze razem? Romantyczny erotyzm.

Wydaje mi się, iż słowo erotyzm w kontekście tematu zostało użyte nieco na wyrost. Erotyzm, wedle słownika wyrazów obcych pod redakcją Zygmunta Rysiewicza, to miłość o silnym podłożu seksualnym. Miłość opiewana przez romantyków rzadko kiedy miała podłoże seksualne, jeśli oczywiście odrzucić tezę z popularnej anegdoty, gdzie pewnemu studentowi słynnego profesora...

Przydatność 65% Maria Janion "Do Europy - tak, ale razem z naszymi umarłymi"

Tytułu książki Marii Janion „Do Europy tak, ale z naszymi umarłymi” nie należy interpretować dosłownie. Autorka przez owe stwierdzenie chce się odnieść do historii Polski i wydarzeń jakie miały miejsce w dobie romantyzmu. Należy zwrócić uwagę na ten problem, bowiem lada moment wkroczymy do Unii Europejskiej i to od nas zależy czy kultura narodowa oraz tradycja którymi się...

Przydatność 65% Razem przeciwko agresji-gry i zabawy przeciw agresji.

Cele dydaktyczne : - Rozwijanie umiejętności pracy w grupach. - Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w klasie. - Uświadomienie uczniom potrzeby bezpieczeństwa. - Zwiększenie zaufania uczniów do siebie w sytuacjach potencjalnej przemocy. - Nauka radzenia sobie w groźnych społecznie sytuacjach. - Ukazanie zachowań alternatywnych w sytuacjach wyzwalających agresję. - Rozwijanie przez...

Przydatność 80% Analiza i interpretacja wiersza Jana Andrzeja Morsztyna "Na Kwiatki".

Poezja baroku charakteryzowała się znacznym przerostem formy nad treścią. Epoka ta wyróżniała się wielkim przepychem oraz dobieraniem bardzo skomplikowanych zwrotów do opisania zwyczajnej rzeczy. W tym czasie bardzo popularny stał się marinizm, w którym dążono do zaskoczenia i zadziwienia czytelnika kunsztownym i zawiłym stylem. W utworach popularne były liczne metafory oraz...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji