Treść zadania
Autor: marcinaneta000 Dodano: 16.4.2012 (21:10)
Zad 1
Rozwiąż układ równań i wykonaj ilustrację graficzną tego układu:
{(x+2)^2+(y-1)^2=25
{y=-x+6
Zad 2
Oblicz
(0,01)^x+5=(0,0001)^x-1
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58) |
powierzchnia sześcianu wynosi 64² oblicz objętość tego sześcianu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: drzewo1416 4.1.2011 (09:52) |
Jaką miarę ma kąt,którego dwusieczna: a)jest prostopadła do ramion tego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maniek1212 14.5.2010 (15:07) |
1)drzewo rzuca cień o dł.12m .pień tego drzewa ma wysokość 1,8m i rzuca Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: siwy1989ywis 29.5.2010 (21:48) |
pomozcie od tego zalezy moja ocena ! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Aucia6 13.6.2010 (15:13) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Programy graficzne
Programy graficzne
--------------------------------------------------------------------------------
MrCOOL
Cyfrowe obrazy oglądamy codziennie w kolorowych pismach czy na plakatach. Nawet wtedy, gdy wyglądem przypominają fotografie, możemy być pewni, że zostały przetworzone przez komputer. Wszystko to dlatego, że oprogramowanie graficzne...
Przydatność 60% Karty graficzne
KARTY GRAFICZNE EGA, VGA i SVGA Chociaż na wydajność systemu komputerowego wpływa głównie procesor oraz elementy płyty głównej, to o komforcie pracy decyduje monitor wraz ze sterownikiem graficznym. Od rodzaju sterownika zależy typ użytego monitora. W czasie kilkunastoletniego rozwoju komputerów typu IBM PC powstało wiele konstrukcji sterowników graficznych, pozwalających...
Przydatność 75% Karty graficzne
Karta graficzna, często też określana też mianem akceleratora grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem karty graficznej jest przechowywanie informacji o tym jak powinien wyglądać ekran monitora i odpowiednim sterowaniu monitorem. Większość kart graficznych (i wszystkie współczesne) składają sie z następujących elementów: - Procesor...
Przydatność 70% Metody graficzne
METODA SYGNATUROWA: obrazuje sie na mapie takie obiekty, których nie można przedstawić w skali ponieważ są zbyt małe. np. sygnatura oznaczająca wydobycie węgla w kopalni zajmuje większą powierzchnie niż kopalnia w rzeczywistości. Sygnatury dzielimy na: a) punktowe b) liniowe Ad. a) sygnatury punktowe wskazują miejsce występowania obiektu czy zjawiska. W ich skład wchodzą...
Przydatność 70% Karty graficzne
KARTY GRAFICZNE: -Przechowuje informacje o wyglądzie obrazu oraz ustawieniach ekranu monitora, odpowiada serownikom oraz sterowaniem ustawień (właściwości ekranu w panelu sterowania), -Karty graficzne najczęściej są nie zintegrowane w normalnych PC z płytą główną (jest możliwość ich zintegrowania lub wymiany), natomiast w laptopach jest ta karta zintegrowana, -Nowoczesne...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 16.4.2012 (22:17)
Zad. 1.
Z drugiego równania y = -x + 6 podstawiamy do pierwszego:
(x + 2)^2 + (-x + 6 - 1)^2 = 25. Po wymnożeniu nawiasów i uporządkowaniu:
2x^2 - 6x + 4 = 0. Rozwiązujemy to:
delta = 36 - 4 * 2 * 4 = 4
x1 = (6-2) / 4 = 1 czyli y1 = -1 + 6 = 5
x2 = (6+2) / 4 = 2 czyli y2 = -2 + 6 = 4
Rozwiązaniami są punkty: (1, 5) i (2, 4)
Ilustracja graficzna: Narysuj okrąg o środku w (-2, 1) i promieniu 5.
Narysuj prostą y = -x + 6. Przetnie ona okrąg w wyznaczonych wyżej punktach.
Zad 2.
Chyba "znajdź x spełniające to równanie" ?
Zauważ, że (0,01)^2 = 0,0001. Wobec tego:
(0,0001)^x = (0,01^2)^x = (0,01^x) ^ 2.
Jeśli podstawimy 0,01^x jako y to równanie przechodzi w:
y + 5 = y^2 - 1 czyli y^2 - y - 6 = 0.
delta = 1 - 4 * (-6) = 25
y1 = (1 - 5) / 2 = -2, odpada, bo 0,01^x nie może być ujemne.
y2 = (1 + 5) / 2 = 3 czyli:
0,01^x = 3. Logarytmujemy obie strony.
log(0,01^x) = log 3
x * log(0,01) = log 3
x * (-2) = log 3
x = -(log 3) / 2. (log to logarytm dziesiętny).
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie