Treść zadania

niula49

Wyjaśnij, jak twoje codzienne czynności, np. oszczędzanie wody lub energii, mogą wpływać na życie innych ludzi na świecie.


Na jutro daję naj. Z góry dziękuję ; )

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    -wyłączanie światła po wyjściu z pokoju,

    -zakup żarówek energooszczędnych,

    -po wyłączeniu komputera, wyłączenie również głośników, monitora, drukarki i innych podłączonych do niego sprzętów,

    -odłączenie z kontaktu ładowarki, po naładowaniu komórki

    -zakup energooszczędnych sprzętów domowych (np.telewizora, lodówki, zamrażarki itp.)

    -wielokrotne zużycie wody (np. wodę po kąpięli w wannie, można wykorzystać jeszcze np. do zmycia podłóg)

    -gotowanie w czajniku tyle wody, ile nam potrzeba (jeżeli zagotujemy za dużo, to pozostała część wystygnie, przez co będziemy musieli zagotować ją jeszcze raz)

    -korzystanie z odnawialnych źródeł energii (np. wiatrowej, wodnej)

    -ograniczanie korzystania ze sprzętów elektronicznych (np. zamiast oglądania telewizora, możemy poczytać książkę)

    -wyłączanie żelazka, prostownicy i innych sprzętów pobierających dużo energii również po zakończeniu korzystania z nich

    -unikanie używania dezodorantów niszczących dziurę ozonową (zawierających freon)

    -stosowanie jak najmniejszej ilości chemikaliów np. do czyszczenia łazienek czy zmywania naczyń

    -kiedy w pomieszczeniu jest gorąco, zamiast otwierania okna- przykręcenie kaloryfera na niższą temperaturę (ciepło nie ucieka wtedy na zewnątrz)
    -segregowanie odpadów

    -korzystanie z toreb wielokrotnego użytku (nigdy z plastikowych!)

    -korzystanie z autobusów, pociągów, tramwajów, zamiast z samochodów i samolotów(samochów i autobus na pokonanie tej samej trasy pobierają porównywalną ilość paliwa, lecz w autobusie mieści się prawie 8razy więcej osób, a samoloty emitują do atmosfey wiele zanieczyszczeń)

    - nieduże odległości można pokonywać piechotą lub rowerem

    -oszczędzanie papieru (np. zamiast drukowania na jednej stronie, drukujmy na dwóch- wykorzystamy wtedy 2razy mniej kartek)

    -kupowanie papieru toaletowego z makulatury, nie z papieru do którego produkcji wykorzystane zostały drzewa

    - nie otwieranie lodówek o zamrażarek na duży czas(energia potrzebna do ponownego schłodzenia lodówki jest bardzo duża)

    -umiejętnie korzystajmy ze sprzętów elektronicznych, aby mogły służyć nam jak najdłużej (nie będziemy wtedy ich wyrzucać, przez co oszczędzimy środowisko)

Podobne materiały

Przydatność 60% Wody

Czysta woda dla życia człowieka jest dobrem niezbędnym. Brak jej na danym obszarze zagraża zdrowiu, a nawet życiu wielu organizmów; bez niej jakakolwiek działalność gospodarcza szybko staje się niemożliwa . Niestety bardzo często mamy do czynienia z przejawami złej, nieracjonalnej gospodarki wodą, wynikającej przede wszystkim z nadmiernego zanieczyszczenia wód....

Przydatność 65% Wody

Aby funkcjonowal wspólczesny swiat, by mogly pracowac wszystkie maszyny, fabryki i czlowiek mógl wygodnie i spokojnie zyc, potrzeba ogromnych ilosci energii. Wiekszosc tej energii dostarczaja surowce energetyczne: ropa naftowa, gaz ziemny i wegiel. Wykorzystanie paliw kopalnianych do produkcji energii elektrycznej niesie za soba wiele zanieczyszczen i niebezpieczenstw dla czlowieka i jego...

Przydatność 100% Wody

Przydatność 60% Sumerowie - życie codzienne

W miastach skupiało się życie kultarlane. Centrum miasta stanowiła świątynia. Z niej rzemieślnik otrzymywał surowiec, do świątyni oddawał gotowy produkt, tutaj składał rolnik zbiory rolnicze, jak i kupiec składał towary, odbywając podróże na zlecenie świątyni. Świątynia była wielkim posiadaczem majątków ziemskich, na które złożyły się dary gminy na rzecz bóstwa....

Przydatność 65% Życie codzienne Ateńczyków

Ateńczycy, zarówno kobiety jak i mężczyźni, norm postępowania uczyli się nie w szkole, lecz w domu, obserwując codzienne życie swoich rodziców. Sformalizowana edukacja we współczesnym rozumieniu tego słowa zasadniczo nie istniała, brak bowiem było szkół subwencjonowanych przez państwo. Tylko dobrze sytuowane rodziny mogły pozwolić sobie na opłacanie prywatnych nauczycieli,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji