Treść zadania
Autor: ~Radek Dodano: 11.3.2012 (19:11)
Interpretacja wiersza pt. "Zielono mam w głowie"
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (14:33) |
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (15:23) |
Opisz budowę wiersza, wymień środki poetycki z przykładami w wierszu pt.: Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: joasia1122 18.5.2010 (17:33) |
Wypisz z wiersza Jana Kochanowskiego przykłady różnych środków poetyckich..... Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: olusia81877 18.5.2010 (21:11) |
Trzy zdania na temat wiersza proszee na jutro:( potrzeba. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: LothsPL 8.9.2010 (20:08) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Interpretacja wiersza pt: "Pompea".
Cała akcja wydarzyła się w 79r. z Pompei. Nie możemy określi czy podmiotem lirycznym jest kobieta czy mężczyzna. Podmiot liryczny wypowiada się w 1os.l.mn mówią nam o tym fragmenty wiersza np. "żeśmy mogli kochac lub "Kto nas odgrzebie z jakiej lawy". Obraz tragedii Pompei jest tylko pretekstem do rozważań nad śmiercią wielu niewinnych ludzi. Którzy jak co dzień...
Przydatność 50% Interpretacja wiersza „Kubek” Marii Konopnickiej
Wiersz „Kubek” jest liryka bezpośrednią, czyli Maria Konopnicka i podmiot liryczny to jedna i ta sama osoba. Można nazwać go jej autobiografią, gdyż opowiada ona w nim o swoim życiu, które wcale nie było usłane różami. Konopnicka pisze, że bardzo kochała swego męża i dzieci. Żyli dostatnio i szczęśliwie, „pili z jednego kubka”, jednak nie do końca. Niestety...
Przydatność 55% Interpretacja wiersza Tadeusza Różewicza "Ocalony"
Analiza wiersza Tadeusza Różewicza pt. „Ocalony”."Mam dwadzieścia cztery lata ocalałem prowadzony na rzeź". Wiersz Ocalony Tadeusza Różewicza jest analizą stanu umys–łu ludzkiego, umysłu doświadczonego, dotkniętego zdarzeniami II wojny światowej. Wydaje się, że żadna z dotychczasowych wojen nie wyrządziła takich szkód w ludzkiej psychice, moralności, kultu–rze....
Przydatność 75% Interpretacja wiersza „Rozłączenie” Juliusza Słowackiego
Wiersz „Rozłączenie” Słowackiego ma charakter intymnego wyznania i przybiera formę listu, który podmiot liryczny pisze do ukochanej kobiety. Rolę listonosza spełnia „biały gołąb smutku”, ciągle przenosząc wieści. Słowa, które wypowiada „ja” liryczne świadczą o tym, że zna on bardzo dobrze adresata swoich rozmyślań: „Wiem, kiedy płaczesz w cichej komnacie...
Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Posłuchajcie bracia miła".
"Posłuchajcie bracia mila..." to wiersz pochodzący z 2 połowy XV w., napisany w języku polskim. Utwór ten, zaliczany obok „Bogurodzicy" do arcydzieł liryki polskiego średniowiecza, zwany jest również „Żalami Matki Boskiej pod krzyżem" lub „Lamentem świętokrzyskim"- od benedyktyńskiego klasztoru Św. Krzyża na Łysej Górze, gdzie był przechowywany. Zapisał go w latach...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie