Treść zadania

Konto usunięte

1. Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego dwucyfrową liczbę wiedząc, że
a) a jest cyfrą jedności tej liczby, zaś b cyfrą jej dziesiątek,
b) a jest cyfrą dziesiątek tej liczby, natomiast cyfra jej jedności jest o trzy mniejsza od cyfry dziesiątek,
c) b jest cyfrą jedności tej liczby, zaś cyfra dziesiątek jest o jeden większa od cyfry jej jedności,
d) m jest cyfrą jedności tej liczby, natomiast cyfra dziesiątek jest dwa razy większa od cyfry jej jedności.
2. Oznacz przez n dowolną liczbę naturalną, napisz trzy kolejne liczby:
a) naturalne parzyste,
b) naturalne nieparzyste.
3. Niech n oznacza liczbę całkowitą. Napisz:
a) trzy kolejne liczby całkowite następujące bezpośrednio po liczbie n,
b) trzy kolejne liczby całkowite poprzedzające bezpośrednio liczbę n,
c) sumę liczby n i dwóch liczb całkowitych następujących bezpośrednio po niej,
d) dwie kolejne liczby całkowite poprzedzające bezpośrednio liczbę przeciwną do liczby n.
4. Oznaczając przez n dowolną liczbę naturalną, zapisz:
a) liczbę o 3 większą,
b) liczbę 2 razy większą,
c) połowę tej liczby,
d) 20% tej liczby,
e) liczbę dwucyfrową, której cyfra dziesiątek jest 7, a cyfrą jedności n,
f) liczbę podzielną przez 4.
5. Jeżeli ciało porusz się ze stałym przyspieszeniem a to przyspieszenie to możemy obliczyć ze wzoru a= v-v0/t . Oblicz przyśpieszenie, gdy v=20, v0=8,6, t=4 .
6. Małgosia ma n orzechów, a Jaś ma ich 5 razy więcej niż Małgosia. Napisz wyrażenie opisujące:
a) liczbę orzechów, jaką mają dzieci razem,
b) o ile orzechów ma więcej Jaś,
c) liczbę orzechów Małgosi, gdy Jaś odda jej 3/5 swoich,
d) średnią liczbę orzechów przypadającą na każde z dzieci.
7. Przyjmując oznaczenia jak na rysunku, wyraź:
a) wysokość dużej sosny w zależności od wysokości małej sosny,
b) stosunek wysokości małej sosny do wysokości dużej sosny.

Załączniki do zadania

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • załącznik do zadania 7.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • adamek94

    a) a jest cyfrą jedności tej liczby, zaś b cyfrą jej dziesiątek, czyli a+b*10 np. 21=1+2*10=1+20=21
    b) a jest cyfrą dziesiątek tej liczby, natomiast cyfra jej jedności jest o trzy mniejsza od cyfry dziesiątek,
    czyli a*10 oraz b=(a*10 -3) czyli mamy a*10 + (a*10 - 3) np. 1*10 + 1*10-3 = 10+(10-3)=10+7=17
    c) b jest cyfrą jedności tej liczby, zaś cyfra dziesiątek jest o jeden większa od cyfry jej jedności,
    czyli b+ (b+1)*10 np. 21 = 1+ (1+1)*10 = 1+ 2*10 = 1+20 = 21
    d) m jest cyfrą jedności tej liczby, natomiast cyfra dziesiątek jest dwa razy większa od cyfry jej jedności.
    czyli m + 2m*10

    zad.2) a) 2*n np, 2,4,6
    b) 2*n +1 np. 3,5,7
    zad.3) liczby całkowite to np.-3 , -2, -1 , 0 ,1 ,2 ,3 czyli n+1
    b) n-1 czyli -3 , -2, -1
    c) n+ (n+1 ) + ( n+2)
    d) (-n-2) ; ( -n-1) , -n np. -3 , -2 , -1
    zad.4) naturalne to 1,2,3,.... umownie 0 jest też liczbą naturalną
    czyli liczba o 3 większa to n+3
    b) 2*n
    c) n:2
    d) 20% *n = 0,2 *n
    e) n+ 7*10 gdy n=1 to liczba ta to 71 , gdy n=2 to mamy 72 itd....
    f) 4n czyli 0, 4, 8 ....
    zad. 5) a=V-Vo/t a=(20-8,6 ): 4 = 11,4:4 = 2,85

    zad.6) a) n+ 5n
    b) 5n 5 razy więcej
    c) 3/5 * 5n = 3n
    d) ( n + 5n ) : 2 = 6n: 2 = 3n

    zad.7) a) n* x = 1,5 m
    b) X mb / 1,5 mb

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji