Treść zadania

Werandka1997

rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników , oraz sprawdź otrzymane rozwiązanie.
a.

\begin{cases}3x+2y=5\\2x+2y=2\end{cases}
b.

\begin{cases} x+4y=11\\2x+5y=10\end{cases}

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a.

    {3x+2y=5 mnożymy przez (-1)
    {2x+2y=2

    {-3x-2y=-5
    {2x+2y=2
    ---------------------dodajemy stronami oba równania

    -3x-2y+2x+2y=-5+2

    -x=-3 dzielimy przez (-1)

    x=3

    {2x+2y=2
    {x=3

    {2y=2-2y
    {x=3

    {2y=2-2*3
    {x=3

    {2y=2-6
    {x=3

    {2y=-4 dzielimy przez 2
    {x=3

    {y=-2
    {x=3

    spr.

    {3x+2y=5
    {2x+2y=2

    {3*3+2*(-2)=5
    {2*3+2*(-2)=2

    {9-4=5
    {6-4=2

    {5=5 L=P
    {2=2 L=P


    B.

    {x+4y=11 obie strony równania mnożymy przez (-2)
    {2x+5y=10

    {-2x-8y=-22
    {2x+5y=10
    ------------------- dodajemy stronami

    -2x-8y+2x+5y=-22+10

    -3y=-12 dzielimy przez (-3)

    y=4

    {x+4y=11
    {y=4

    {x=11-4y
    {y=4

    {x=11-4*4
    {y=4

    {x=11-16
    {y=4

    {x=-5
    {y=4

    spr.

    {x+4y=11
    {2x+5y=10

    {-5+4*4=11
    {2*(-5)+5*4=10

    {-5+16=11
    {-10+20=10

    {11=11 L=P
    {10=10 L=P

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji