Treść zadania

Werandka1997

układy równań zadania 4i5;)proszę pisać wszytskie działania i obliczenia.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zadanie 1.

    a.
    {6(x+y)=10y
    {y-x=0,5

    {6x+6y-10y=0
    {y=x+0,5

    {6x-4y=0 obie strony dzielimy przez 2
    {y=x+0,5

    {3x-2y=0
    {y=x+0,5
    wstawiamy do pierwszego równania

    {3x-2(x+0,5)=0
    {y=x+0,5 (metoda podstawiania)

    {3x-2x-1=0
    {y=x+0,5

    {x=1
    {y=x+0,5

    {x=1
    {y=1+0,5

    {x=1
    {1,5

    c.

    {2(2x-y)+3(x+3y)=42
    {5(x+3y)-8(2x-y)=-32

    {4x-2y+3x+9y=42
    {5x+15y-16x+8y=-32

    {7x+7y=42 obie strony dzielimy przez 7
    {-11x+23y=-32

    {x+y=6 obie strony mnożymy przez 11 (metoda przeciwnych współczynników)
    -11x+23y=-32

    {11x+11y=66
    {-11x+23y=-32
    ---------------------- dodajemy stronami oba równania

    11x-11x+11y+23y=66-23

    34y=34 dzielimy przez 34

    y=1

    {x+y=6
    {y=1

    {x=6-1
    {y=1

    {x=5
    {y=1

    • 4d.

      {(2x-1)/5+(3y-2)/4=2 mnozymy przez 20
      {(3x+1)/5-(3y+2)/4=0 mnozymy przez 20

      {4(2x-1)+5(3y-2)=40
      {4(3x+1)-5(3y+2)=0

      {8x-4+15y-10=40
      {12x+4-15y-10=0

      {8x+15y=40+10+4
      {12x-15y=10-4
      ---------------------------- dodajemy stronami

      20x=60

      x=3

      {12x-15y=6
      {x=3

      {12*3-15y=6
      {x=3

      {-15y=-30
      {x=3

      {y=2
      {x=3

    • 4b.

      {y/2+x/4-1/5(x+2)=1,1 mnozymy przez 20
      {x-2y+4=x/2+3/4(y-0,5) mnozymy przez 4

      {10y+5x-4(x+2)=22
      {4x-8y+16=2x+3(y-0,5)

      {10y+5x-4x-8=22
      {4x-8y+16=2x+3y-1,5

      {10y+x=30
      {4x-8y-2x-3y=-16-1,5

      {x=30-10y
      {2x-11y=-17,5

      {x=30-10y
      {2(30-10y)-11y=-17,5

      {x=30-10y
      {60-20y-11y=-17,5

      {x=30-10y
      {-31y=-77,5 dzielimy przez (-17,5)

      {x=30-10y
      {y=2,5

      {x=30-10y
      {y=2,5

      {x=30-10*2,5
      {y=2,5

      {x=5
      {y=2,5

    • c.

      {(x+y)/3+y/5=-2 obie strony mnożymy przez 15
      {(2x-y)/3-3x/4=3/2 obie strony mnożymy przez 12

      {5(x+y)+3y=-30
      {4(2x-y)-9y=18

      {5x+5y+3y=-30
      {8x-4y-9x=18

      {5x+8y=-30
      {-x-4y=18 mnożymy przez 2 metoda przeciwnych współ.

      {5x+8y=-30
      {-2x-8y=36
      ---------------- dodajemy stronami

      3x=6

      x=2

      {-x-4y=18
      {x=2

      {-4y=18+x
      {x=2

      {-4y=20 dzielimy przez (-4)
      {x=2

      {y=-5
      {x=2

    • Zadanie 2.
      a.
      {x/2=y/3 obie strony mnożymy przez 6
      {x+2,5=y

      {3x=2y
      {x+2,5=y

      {3x-2y=0
      {x-y=-2,5 obie strony mnozymy przez (-2)

      {3x-2y=0
      {-2x+2y=5

      3x-2y-2x+2y=5

      x=5

      {x+2,5=y
      {x=5

      {y=5+2,5
      {x=5

      {y=7,5
      {x=5

    • b.

      {10(y+2)+3(x-5)=x-5
      {25(y+2)+3(x-5)=-10

      {10y+20+3x-15=x-5
      {25y+50+3x-15=-10

      {10y+3x-x=15-5-20
      {25y+3x=15-10-50

      {10y+2x=-10 mnożymy obie strony p[rzez (-3) metoda przeciwnych współ.
      {25y+3x=-45 mnożymy obie strony p[rzez 2

      {-30y-6x=30
      {50y+6x=-90
      ---------------- dodajemy stronami

      -30y-6x+50y+6x=30-90

      20y=-60

      y=-3

      {10y+2x=-10
      {y=-3

      {10(-3)+2x=-10
      {y=-3

      {-30+2x=-10
      {y=-3

      {2x=20 dzielimy przez 2
      {y=-3

      {x=10
      {y=-3

Rozwiązania

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
kamiluskaxd zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28)

Podobne materiały

Przydatność 75% Obliczenia geograficzne - zadania.

WAŻNE NA GEOGRAFIE Obliczenia geograficzne Zadania ze skalą: 1. Obliczanie odległości rzeczywistej (w terenie) Zmierzyliśmy na mapie odległość z Poznania do Warszawy - 7 cm, na mapie w skali 1:4000000. Ile to jest km w rzeczywistości? 7 cm x 4000000 = 28000000 cm = 280 km 2. Zamiana skal: Zamienić skalę liczbowa 1:2000000 na skalę mianowaną 1cm...

Przydatność 65% Obliczenia- geografia

Zadania ze skalą: 1. Obliczanie odległości rzeczywistej (w terenie) Zmierzyliśmy na mapie odległość z Poznania do Warszawy - 7 cm, na mapie w skali 1:4000000. Ile to jest km w rzeczywistości? 7 cm x 4000000 = 28000000 cm = 280 km 2. Zamiana skal: Zamienić skalę liczbowa 1:2000000 na skalę mianowaną 1cm ---- 2000000 cm 1cm ---- 20000 m 1cm ---- 20 km Czyli 1cm na...

Przydatność 70% Obliczenia kół zębatych - PKM

Obliczanie kół zębatych

Przydatność 50% Obliczenia statyczne stropu belkowego

OBLICZENIA STATYCZNE STROPU BELKOWEGO 1.1. PŁYTA STROPOWA 1.1.1. Zestawienie obciążeń na strop. Rodzaj obciążenia obc. char. kN/m2 wsp. obc. γf obc. obl. kN/m2 Płytki ceramiczne gr. 1,4 cm 21,0 x 0,014 Wylewka cementowa gr. 5 cm 21,0 x 0,005 1 x papa izolacyjna Płyta pilśniowa twarda gr. 3,5 cm 8,0 x 0,035 1 x papa Płyta żelbetowa gr. 8 cm...

Przydatność 80% REKCJA CZASOWNIKÓW-WSZYTSKIE CZASOWNIKI Z REKCJĄ-Poziom studiów

Abbringen + A von+ D odwieść/odzić kogoś od czegoś abhalten + A von + D powstrzymywać kogoś od czegoś abhngen von + D być zależnym od kogoś/ czegoś abhrten + A gegen + A uodpornić kogoś na coś abraten +D + A odradzać komuś coś absehen von + D nie zważać na coś/ odstępować od czegoś abstechen gegen + A odcinać się od kogoś...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji