Treść zadania

Werandka1997

rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i sprawdź otrzymane rozwiązanie
a.

\begin{cases} 3x+2y=2\\-3x+y=10\end{cases}
b.

\begin{cases}3x+2y=5\\2x+2y=2\end{cases}
c.

\begin{cases} x+4y=11\\2x+5y=10\end{cases}
d.

\begin{cases} 4x+5y=-4\\6x+7y=-6\end{cases}

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a.

    {3x+2y=2
    {-3x+y=10
    ------------------- dodajemy stronami

    3x+2y-3x+y=2+10

    3y=12 dzielimy przez 3

    y=4

    {3x+2y=2
    {y=4

    {3x=2-2y
    {y=4

    {3x=2-2*4
    {y=4

    {3x=-6 dzielimy przez 3
    {y=4

    {y=-2
    {y=4

    • d.
      {4x+5y=-4 mnozymy przez (-3)
      {6x+7y=-6 mnozymy przez 2

      {-12x-15y=12
      {12x+14y=-12
      ----------------- dodajemy stronami

      -y=0

      y=0

      {6x+7y=-6
      {y=0

      {6x=-6-7y
      {y=0

      {6x=-6-7*0
      {y=0

      {6x=-6 dzielimy przez 6
      {y=0

      {x=-1
      {y=0

    • c.

      {x+4y=11 mnozymy przez 9-2)
      {2x+5y=10

      {-2x-8y=-22
      {2x+5y=10
      ----------------- dodajemy stronami

      -2x-8y+2x+5y=-22+10

      -3y=-12 dzielimy przez (-3)

      y=4

      {x+4y=11
      {y=4

      {x=11-4y
      {y=4

      {x=1-4*4
      {y=4

      {x=-5
      {y=4

    • b.

      {3x+2y=5
      {2x+2y=2 mnozymy przez (-1)

      {3x+2y=5
      {-2x-2y=-2
      -------------- dodajemy stronami

      3x+2y-2x-2y=5-2

      x=3

      {2x+2y=2
      {x=3

      {2y=2-2y
      {x=3

      {2y=2-2*3
      {x=3

      {2y=4 dzielimy przez 2
      {x=3

      {y=2
      {x=3

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji