Treść zadania

Anonimova

Pilne! na jutro ;d

Zad.1 / Sprawdź , czy podana para liczb spełnia dany układ równań :

a)
{ -3x + y = 2
{ x- y = -2

x=0
y=2

b)
{ - x - y = 1
{ x - 2y = 10

x= -4
y= 3

Zad.2 / Rozwiąż układy równań metodą podstawiania :
a)
{ x + y = 1
{ 2x - y = -4

b)
{ x - y = 2
{ -2x+ 3y = -7

c)
{ x - 2y = 2
{ x + 2y = -6

Zad.3 / Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników :
a)
{ 6x + 4y = -10
{ -6x - 15y = -12

b)
{ 3x + y = 2
{ 2x - 4y = 20

c)
{ -3x + 2y = -5
{ 2x + 4y = -2

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    { -3x + y = 2 -> x=0
    { x- y = -2 -> y=2


    {-3*0 + y = 2
    { x- 2= -2


    {0 + y= 2
    {x= -2 + 2


    {y=2
    {x=0


    -3x + y = 2
    -3 * 0 + 2 = 2
    0 + 2 = 2
    2 + 2
    L=P



    x- y = -2
    0 - 2= -2
    -2 = -2
    L=P

    Podana para liczb spełnia dany układ równań



    b)
    { - x - y = 1 -> x= -4
    { x - 2y = 10 ->y= 3



    {-(-4) - y= 1
    {x - 2 *3 = 10


    {4 + y= 1
    {x-6= 10



    {y = 1-4
    {x=10 + 6


    {y= -3
    {x= 16



    Podana para liczb nie pełnia danego równana.



    zad2.

    a)
    { x + y = 1
    { 2x - y = -4


    {x= 1 - y
    {2x - y = -4


    {x= 1 - y
    {2*(1-y) - y= -4


    {x= 1 - y
    {2-2y - y= -4


    {x= 1 - y
    {-3y = -4-2


    {x= 1 - y
    {-3y = -6


    {x= 1 - y
    {y = -6 : (-3)


    {x= 1 - y
    {y = 2


    {x= 1-2
    {y =2


    { x= -1
    {y= 2


    spr.
    2x - y = -4
    2 *(-1) - 2 = -4
    -2 - 2= -4
    -4 = -4
    L=P



    b)
    { x - y = 2
    { -2x+ 3y = -7


    {x= 2 + y
    { -2x+ 3y = -7

    {x= 2 + y
    {-2(2 + y) + 3y = - 7


    {x= 2 + y
    {-4 - 2y + 3y = -7


    {x= 2 + y
    {-2y + 3y = -7 + 4


    {x= 2 + y
    {y = -3


    {x= 2 + (-3)
    { y= -3


    {x= 2 -3
    { y= - 3


    {x= -1
    {y= -3



    spr.
    -2x+ 3y = -7
    -2*(-1) + 3*(-3) = -7
    2 - 9 = -7
    -7 = -7
    L=P




    c)
    { x - 2y = 2
    { x + 2y = -6


    {x= 2 + 2y
    {x + 2y = -6


    {x= 2 + 2y
    {2+ 2y + 2y = -6


    {x= 2 + 2y
    {4y = -6 -2


    {x= 2 + 2y
    {4y = -8


    {x= 2 + 2y
    {y = -8: 4


    {x= 2 + 2y
    {y= -2


    {x= 2 +2 *(-2)
    { y= -2


    {x= 2 - 4
    {y= -2


    {x= -2
    { y= -2


    spr.
    x - 2y = 2
    -2 - 2*(-2) = 2
    -2 -(-4) = 2
    -2 + 4= 2
    2=2
    L=P




    zad 3.

    a)
    { 6x + 4y = -10
    { -6x - 15y = -12
    ---------------------
    """" - 11y = - 22

    y = - 22 : (-11)

    y = 2


    6x + 4y = -10

    6x = -10 - 4y

    6x= -10 - 4 * 2

    6x = -10 - 8

    6x= -18

    x= -18 : 6

    x= -3




    x= -3
    y= 2

    spr.

    6x + 4y = -10

    6 * (-3) + 4 *2= -10

    - 18 + 8 = -10

    -10 = -10

    L=P



    b)
    { 3x + y = 2 /*4
    { 2x - 4y = 20

    {12x + 4y = 8
    { 2x - 4y = 20
    ------------------
    14x = 28

    x= 28 : 14

    x= 2


    3x + y = 2

    y = 2 - 3x

    y 2 -3 * 2

    y = 2 - 6

    y = -4


    x= 2
    y =-4


    spr.
    3x + y = 2

    3* 2 + (-4) = 2

    6 - 4= 2

    2= 2

    L=P





    c)
    { -3x + 2y = -5 /*(-2)
    { 2x + 4y = -2


    {6x - 4y = 10
    { 2x + 4y = -2
    -----------------
    8x = 10 -2

    8x = 8

    x= 8 :8

    x= 1



    -3x + 2y = -5

    2y = -5 + 3x

    2y = -5 + 3 * 1

    2y = -5 + 3

    2y = - 2

    y= - 2 : 2

    y = - 1


    x= 1
    y = - 1



    spr.

    2x + 4y = -2

    2*1 + 4 * (-1) = -2

    2 + (-4) = -2

    2 - 4= -2

    -2 = -2

    L=P

Rozwiązania

Podobne zadania

misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
agata96 Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: agata96 28.3.2010 (21:46)
IcyHot wielokąty i okręgi PILNE!!!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: IcyHot 29.3.2010 (19:33)
kisses zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:28)
kisses Pilne na jutro. Pomóżcie mi. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:36)

Podobne materiały

Przydatność 55% Para wodna

Para wodna W powietrzu atmosferycznym podstawową rolę odgrywa woda w postaci pary wodnej. Przedostaje się ona do atmosfery w wyniku parowania z powierzchni wodnych, lądowych i transpiracji roślin. Pewną ilość pary wodnej otrzymuje atmosfera również dzięki sublimacji pokrywy śnieżnej i lodowej oraz parowaniu wody opadowej zatrzymywanej na roślinach. W atmosferze parują ponadto...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Środki para - i pozataryfowe.

Do parataryfowych zalicza się najczęściej te środki nie będące cłami, które powodują ograniczenia w handlu zagranicznym i mają skutki identyczne, jak cła. Ich stosowanie prowadzi do wzrostu ceny importowanego towaru. Nie mają one charakteru globalnego i nie dotyczą wszystkich uczestników wymiany zagranicznej. Obejmują najczęściej niektóre podmioty i wybrane towary. Do...

Przydatność 60% Niezwykła para kochanków. Esej.

Miłość, przyjacielu, To dym, co z parą westchnień się unosi; To żar, co w oku szczęśliwego płonie; Morze łez, w którym nieszczęśliwy tonie. Czymże jest więcej? Istnym amalgamem, Żółcią trawiącą i zbawczym balsamem." (?Romeo i Julia? W. Szekspir) ?Bądź mi życiem, radością, bądź śmiercią, zazdrością?. Przynoś skrajne emocje, wszelkie doznania, chcę...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji