Treść zadania

Krzysiuu

Zad1
Podaj liczbę spełniajaca rownanie :
a) x+5 = 14
X+9= -3
5+x= 0,3
x+ 2/5 = 1
2/5 x =1

b) y- 3=15
y- 5 = -7
4- y = 4/5
y - 5,6 =-6

c) y : = -18
y : 0,5 = 20
4 y = 4/5
y: 2 = -0,6

dam naj.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad1
    Podaj liczbę spełniajaca rownanie :
    a) x+5 = 14
    X=14-5
    X=9
    --------
    X+9= -3
    X=-3-9
    X=-12
    ---------

    5+x= 0,3
    X=0,3-5
    X=-4,7

    x+ 2/5 = 1
    x=1-2,5
    x=-1,5
    ----------
    2/5 x =1
    X=1:2,5
    X=1:5/2
    X=1 *2/5
    X=2/5
    ------

    b) y- 3=15
    Y=15+3
    Y=18
    -------
    y- 5 = -7
    Y=-7+5
    Y=-2
    ----------
    4- y = 4/5
    Y=4-4,5
    Y=-0,5
    ----
    y - 5,6 =-6
    Y=-6+5,6
    Y=-0,4
    --------

    c) y : = -18 zgubiłes liczbę
    y : 0,5 = 20
    y=20 *0,5
    y=10

    4 y = 4/5
    Y=4/5:4
    Y=4/20
    Y=1/5

    y: 2 = -0,6
    y=-0,6*2
    y=-1,2
    -------

    • x+ 2/5 = 1
      x=1-2,5
      x=-1,5
      pomieszały Ci się ułamki ;)

      2/5 x =1
      X=1:2,5
      X=1:5/2
      X=1 *2/5
      X=2/5
      w trzeciej linijce jest mnożenie zamiast dzielenia i potem już normalnie wyliczamy :)

      4- y = 4/5
      Y=4-4,5
      Y=-0,5
      ta sama uwaga co w pierwszym :)
      cała reszta jak na moje jest git majonezzz ;)

Rozwiązania

  • werkolak

    a) x+5 = 14
    x=14-5=9

    X+9= -3
    x=-3-9 = -12

    5+x= 0,3
    x=0,3-5 = -4,7

    x+ 2/5 = 1
    x=1- 2/5 = 5/5 - 2/5 = 3/5

    2/5 x =1
    x = 1 : 2/5 = 1 * 5/2 = 5/2

    b) y- 3=15
    y = 15 + 3 =18

    y- 5 = -7
    y = -7 + 5 = -2

    4- y = 4/5
    -y = 4/5 - 4 = 0,8 - 4 = - 3,2
    y = 3,2

    y - 5,6 =-6
    y = -6 + 5,6 = -0,4


    c) y : = -18
    musisz pomnozyc przez brakujaca liczbe -18

    y : 0,5 = 20
    y = 20 * 0,5 = 20 * 1/2 = 10

    4 y = 4/5
    y = 4/5 : 4/1 = 4/5 * 1/4 = 4/20 = 1/5

    y: 2 = -0,6
    y = - 0,6 * 2 = - 1,2

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji