Treść zadania

zakochana93

bylam ponad tydzien chora nie rozumiem matematyki prosze o pomoc :(
1.oblicz długość przekątnej kwadartu o boku
a) 1. b) 2. c) 3
2.Oblicz długość boku kwadratu o przekątnej
a ) 5 √ 2 b )13√
3.Korzystające ze wazoru p =√ 2a2 obl długosc przekątnej kwadatratu o polu
a) 8 b)16 c) 25
Błagam o pomoc :* i z góry dziękuje ^ ^
Matematyka 2001 kl str 147

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1.a) wzór na długość przekątnej kwadratu jeśli bok to a
    d=a√2
    d=√2
    b)d=2√2
    c)d=3√2
    2. przekształcamy wzór
    a=d / √2
    a=5√2 /√2=5
    b)a=13√2/√2=13
    3. a)P=√2a2
    przekształcamy wzór i otrzymujemy:
    a=P / √2
    a=8 /√2
    pozbywamy się niwymierności z mianownika mnożąc razy 1
    a=8*√2 /√2*√2
    a=4√2
    b)a=16 /√2
    a=8√2
    c)a=25 /√2
    a=12,5√2

Rozwiązania

Podobne zadania

misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
anett Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: anett 28.3.2010 (18:59)
martamika007 Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: martamika007 29.3.2010 (18:59)
martamika007 Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: martamika007 29.3.2010 (19:00)
Bladi26 Prosze pomóżcie :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: Bladi26 29.3.2010 (20:24)

Podobne materiały

Przydatność 100% Dzwonisz do znajomej. Dowiadujesz się że jest chora. Zapytaj co jej dolega. Zaproponuj pomoc. Udziel kilku rad.

- Allo Monique? Comment vas-tu? Comment ca va? * Salut Patricia. Je ne vais pas bien. - Qu`est-ce que tu as? Tu est malade? * Je ne sais pas, peut-etre. - Qu`est-ce qiu te fait mal? la tete? la gorge? Tu tousses? * Oui, et j`ai pris ma temperature, j`avais 39 degres. - Oh la la! Tu es vraiment malade! Reste au lit! Bois beaucoup de the au citron, prends de l`aspirine. Je connais un bon...

Przydatność 80% Jak rozumiem szczęście?

Każdy z nas, każdy człowiek potrafi doznawać wielu uczuć, co wywołuje u niego czasem śmiech, czasem przygnębienie, czasem pozytywne, lub negatywne wspomnienia, a czasem wiele, wiele innych reakcji. Gama uczuć jest bardzo szeroka, od tych najprostszych, związanych z codziennymi czynnościami, aż do tych najgłębszych, nad którymi najwybitniejsi filozofowie zastanawiają się od...

Przydatność 50% Jesteś chora, opisujesz lekarzowi co ci dolega.

Bonjour docteur. Je ne vais pas bien, a moins gue je sius malade. DOCTEUR: Qu`est-ce qui vous fait mal? J`ai mal a la tete et un peu au ventre. Ce matin j`ai vomi. J`ai difficulte a dormir parce que j`ai de la fievre et la diarrhee. DOCTEUR: Deshabillez-vous! Respirez! Bloquez! Soufflez! Rhabillez-vous. Je ne sais pas ce que je dois faire, est-ce que vous me conseiller? DOCTEUR: Je vous...

Przydatność 80% Romeo i Julia – miłość zdrowa czy chora?

Uważam, iż miłość, która łączyła młodych kochanków była zdrowa i w pewnym sensie miała swoje dobre strony. Miłość Romea i Julii to uczucie, które zrodziło się wbrew rozmaitym przeciwnościom, jakie przynosił los. Okazało się silniejsze niż przywiązanie rodowe czy Miłość do rodziców. Rozwija się w sposób niespodziewany dla obojga młodych, którzy zatracają...

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji