Treść zadania

edyciak

1.jak zmieni sie czas spadania ciala,jezeli wysokosc z jakiej spada cialo wzrosnie 4 krotnie i zmaleje 4 krotnie.
2jakiego popedu sily uzyl zawodnik aby wypchnac kule o masie 7kg nadajac jej predkosc10 m/s, jezeli przyspieszenie ruchu wynioslo 20 m/s^2?
3.jaka srednia predkosc rozwinal zawodnik pokonujac dystans 200m w czasie 25,0s
4jak zmieni sie predkosc spadania ciala,jezeli wysokosc z jakiej spada wzrosnie 9 krotnie
5jaka moc rozwinal zawodnik podnoszac sztange o masie 100kg na wysokosc 1m w czasie 1s
6 zdolnosc do wykonywania pracy jest okreslona przez...
7 wysokosc maksymalna(hmax),na jaka wzniesie sie cialo w rzucienukośnym nie zalezy od...
8wzajemna zaleznosc jednostek N i kG opisuje rownanie...

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • karol96ina

    1. mając ogólny wzór na drogę w ruchu przyspieszonym
    s=a*t^2/ 2
    posiadając przyspieszenie ziemskie i drogę jako wysokość uzupełniamy:
    h=g* t^2 / 2
    t^2=2h/g to jeśli wysokość zwiększymy 4 krotnie to czas zwiększy się 2 krotnie bo 4 pod pierwiastkiem
    i analogicznie jeśli zmaleje 4 krotnie to czas zmaleje 2 krotnie.

    2. m=7kg
    v=10 m/s
    a=20m/s^2

    I=F*t

    F=a*m
    F=20 m/s^2 * 7 kg=140 N

    V=a*t
    t=v/a
    t=10 m/s / 20m/s^2=0,5s

    I=140 N*0,5s=70 N*s -popęd siły

    3.s=200m
    t=25s
    v=s/t
    v=200m/25s=8 m/s -średnia prędkość
    4.Porównanie energii:
    Ep=Ek
    m*g*h=m*v^2/2
    __
    v=,/2gh jeśli wysokość zwiększymy 9-krotnie to prędkość zwiększy się 3-krotnie
    5.m=100kg
    h=1m
    t=1s
    P=W/t
    W=F*s
    W=g*m*h
    W=10m/s2 *100kg*1m=1000J
    P=1000J/1s=1kW

Podobne materiały

Przydatność 70% kolory czesci ciala dni tygodnia

Kolory Biały – bianco Blekitny – azzurr Brazowy – marrone Ciemny – scuro Czarny – nero Czerwony – rosso Jasny – chiaro Kolorowy – colorato Niebieski – blu Rozowy – rosa Srebrny – argentato Szary – grigio Zielony – verde Zloty – dorato Zolty – giallo Czesci ciala Brzuch – pancia Czolo – fronte Dlon – mano Gardlo – gola Glowa – testa...

Przydatność 50% W jakiej szkole chciałbym pracować?

Moim zdaniem nie zacznę dążyć do zamierzonego celu czyli idealnej szkoły, jeżeli nie postawię przed sobą zasadniczego pytania: w jakiej szkole są zdrowe relacje pomiędzy ucznami, a nauczycielami? Szkoła, w której chciałbym pracować, powinna się znajdować w centrum miasta, ponieważ potencjalnie to właśnie w nim uczniowie jako dorośli będą stawać przed odpowiedzialnymi...

Przydatność 50% Time (czas)

What time is it?? What the time?? pytania o godzinę 12,00 - It's twelve o'clock pm 13,10 - It's ten past one am - It's fifty to two am 14,30 - It's half past two. - It's half to three. - It's thirty past two. - It's thirty to three. 15,45 - It' a quater to four. a quater - pietnaście half - wpółdo to - do past - po

Przydatność 50% Czas Apokalipsy

„Czas apokalipsy" Coppoli Motyw końca świata stał się inspiracją również dla twórców filmowych. Słynnym filmowym nawiązaniem do motywu apokalipsy jest obraz Francisa Forda Coppoli pt. „Czas apokalipsy". Film wprawdzie odwołuje się do „Jądra ciemności" Josepha Conrada, a nie bezpośrednio do Biblii, niemniej i Conrad przedstawił apokaliptyczną wizję końca pewnego...

Przydatność 60% Czas przeszły

Past Simple / Czas Przeszły - + & - to be + I was You were He was She was It was We were You were They were + eg. married wrote - eg. didn’t marry didn’t write Simple Past Tense – regular verbs Czas przeszły – regularne czasowniki 1) +ed eg. stay – stayed look – looked play – played walk – walked 2) (-e)...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji