Treść zadania

zuzia1179

3,6 magnezu połaczyło sie z siarką tworząc 8,4g siarczku magnezu. podaj dwa wnioski dotyczące tej reakcji
1 wynikający z prawa zachowania masy
2 wynikający z prawa stałości składu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    Mg + S ---> MgS
    3,6g..............8,4g

    a)
    Zgodnie z prawem zachowania masy - masa substratów jest równa masie produktów.
    8,4g - 3,6g = 4,8g
    Wynika z tego,ze z 3,6g magnezu przereagowało z 4,8g siarki.

    b)
    Prawo stałości składu mówi,ze kazdy związek chemiczny ma ściśle określony stały skład.

    \frac {magnez} {siarka} =\frac {3,6} {4,8}=\frac {3} {4}

    3,6 i 4,8 skracamy przez 1,2.
    Z powyzszego wynika,że w siarczku magnezu stosunek wagowy magnezu do siarki wynosi 3 do4
    (Mg : S = 3 : 4).

Rozwiązania

Podobne zadania

ewela2010 podaj wzór strukturalny związków organicznych: a) palamitynian potasu b) Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ewela2010 27.3.2010 (19:07)
asienkaanml napisz równanie reakcji kwasu mrówkowego z alkoholem etylowym oraz podaj Przedmiot: Chemia / Liceum 3 rozwiązania autor: asienkaanml 30.3.2010 (15:10)
martus91 podaj reakcje Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: martus91 12.4.2010 (19:22)
nenek932 W reakcji 1,2 g magnezu z kwasem solnym otrzymano gaz , ktory spala sie Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: nenek932 21.4.2010 (21:21)
olaf2010 podaj dwa argumenty przemawiające przeciw stosowaniu izotopów Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: olaf2010 24.4.2010 (20:59)

Podobne materiały

Przydatność 90% Niedobór magnezu

OBJAWY NIEDOBORU MAGNEZU U DZIECI:  Nadpobudliwość psychoruchowa  Trudność koncentracji  Osłabienie pamięci  Męczliwość  Zaburzenia snu lub nadmierna ospałość  Mimowolne moczenie nocne  Jąkanie  Tiki  Wypadanie włosów  Omdlenia- zwłaszcza u dziewcząt w wieku pokwitania (12-16lat)  Drgawki gorączkowe. OBJAWY NIEDOBORU MAGNEZU U...

Przydatność 50% Opis Siarczanu (VI) magnezu

Siarczan(VI) magnezu Inaczej: sól gorzka, sól angielska Wzór sumaryczny: MgSO4 Wzór kreskowy: Występowanie: ? w przyrodzie jako minerał epsomit. Właściwości: Zastosowanie: ? Bezwodny siarczan magnezu jest powszechnie stosowanym laboratoryjnym i przemysłowym środkiem suszącym. ? Pył bezwodnego siarczanu magnezu dodaje się do rozmaitych ciekłych substancji po to,...

Przydatność 55% Podaj definicję języka i onów jego główne funkcje

język - jest to system znaków prostych (wyrazy) oraz reguły ich łączenia w znaki złożone (zdania, czyli gramatyka). Funkcje języka: - komunikatywna a)informatywna - są to teksty pozbawione elementów emocjonalnych np. teksty naukowe, popularnonaukowe, ogłoszenia, programy informacyjne b)impresywna - celem jest wywołanie określonych reakcji u odbiorcy np. teksty...

Przydatność 70% Kogo nazwiesz idealistą? podaj przykłady bohaterów w polskiej literaturze

Idealizm to wiara w nadrzędność norm moralnych i prawnych nad twardą rzeczywistością dnia codziennego. W tym sensie idealizm jest pokrewny romantyzmowi Idealista to człowiek kierujący się w postępowaniu wzniosłymi zasadami, zdolny do poświęceń dla ich realizacji, wyobrażający sobie świat lepszym niż jest on w rzeczywistości. Idealista to także marzyciel, fanatyk idei,...

Przydatność 70% Jak licealista powinien rozumieć słowo odpowiedzialność? Podaj dwa konkretne przykłady.

Odpowiedzialność ma wiele znaczeń. Można być odpowiedzialnym za siebie, za kogoś, można brać na siebie odpowiedzialność i można ponosić odpowiedzialność. Słownikowa definicja odpowiedzialności brzmi: ?Odpowiedzialność, obowiązek ponoszenia przewidzianych przez przepisy prawne konsekwencji zachowania się własnego lub innych osób. W zależności od przyjętego dla...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji