Treść zadania

Axl977

Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników:

c)

(2x-3y=10
(5x+5y=0

d)

(5v1+4v2=4
(7v1+5v2=6

e)

(4x+5y=12,3
(3x-2y=-4

f)

(3x-0,2y=35
(2,5x-5y=5

Pomóżcie :( Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli możecie to wytłumaczcie mi w paru zdaniach proszę, o co w tym chodzi, bo w ogóle tego zrozumieć nie mogę :/. Pozdrawiam ;)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    c)
    (2x - 3y = 10
    (5x + 5y = 0
    chodzi o to żeby odpowiednio pomnożyć lub podzielić któreś z równań (lub oba) tak by w jednym równaniu np było 3x a w drugim -3x żeby jak dodamy równania stronami otrzymać równanie tylko z jedną niewiadoma :)
    w przykładzie a mnożymy pierwsze równanie przez 5 a drugie przez 3 i otrzymujemy
    (10x - 15y = 50
    (15x + 15y = 0
    i teraz dodajemy stronami równania i otrzymujemy równanie 25x = 50 czyli x = 2 a y obliczamy np z pierwszego równania i wynosi -2

    d)
    (5v1+4v2=4
    (7v1+5v2=6
    mnożymy pierwsze równanie przez -5 a drugie przez 4 i otrzymujemy
    (-25v1-20v2=-20
    (28v1+20v2=24 dodajemy teraz stronami oba równania i otrzymujemy 3v1=4 czyli v1=4/3 v2 obliczamy np z pierwszego równania v2 = (4-5v1)/4 czyli v2 wynosi -2/3

    e)
    (4x+ 5y = 12,3
    (3x - 2y = -4
    mnożymy pierwsze równanie przez 2 a drugie przez 5 i mamy
    (8x + 10y = 24,6
    (15x - 10y = -20
    dodajemy stronami i mamy 23x = 4,6 czyli x = 0,2 a y wynosi (3x +4)/2 (z drugiego równania) czyli y = 2,3

    f)
    (3x - 0,2y = 35
    (2,5x - 5y = 5
    pierwsze mnożymy przez -5 a drugie dzielimy przez 5 i mamy
    (-15x + y = -175
    (0,5x - y = 1
    dodajemy stronami i mamy -14,5x = -174 czyli x = 12 a y wynosi 0,5x-1 (z drugiego równania wyżej) czyli y = 5

Rozwiązania

  • rybitwa11

    (2x-3y=10/*5
    (5x+5y=0/*3
    ---------------
    10x-15y=50
    15x+15y=0
    ----------------
    10x+15x=50
    25x=50
    x=2
    ---------
    to 2*2-3y=10
    4-3y=10
    -3y=10-4
    -3y=6
    y=-2
    ----------------------------------------------
    d)

    (5v₁+4v₂=4*(-5)
    (7v₁+5v₂=6/*4
    ------------------------
    -25v₁-20v₂=-20
    28v₁+20v₂=24
    -------------------------
    -25v₁+28v₁=-20+24
    3v₁=4
    v₁=4/3
    --------------
    to 5*4/3+4v₂=4
    20/3+4v₂=4
    4v₂=4-20/3
    4v₂=4-3 2/3
    4v₂=1/3
    v₂=1/3:4
    v₂=1/12
    e)

    (4x+5y=12,3/*2
    (3x-2y=-4//*5
    -----------------
    8x+10y=24,6
    15x-10y=-20
    -----------------
    8x+15x=24,6-20
    23x=4,6
    x=4,6:23
    x=0,2
    ------------
    to 4*0,2 +5y=12,3
    0,8+5y=12,3
    5y=12,3-0,8
    5y=11,5
    y=11,5:5
    y=2,3

    f)

    (3x-0,2y=35/(-25)
    (2,5x-5y=5
    ---------------
    -75x+5y=-875
    2,5x-5y=5
    ---------------
    -75x+2,5x=-875+5
    -72,5x=-870
    x=12
    -----------
    to 2,5 *12 +5y=5
    30-5y=5
    -5y=5-30
    -5y=-25
    y=5

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji