Treść zadania

kamilol79

Po podwyżce ceny o 15 % samochód kosztuje 40250 zł . Jaka była cena samochodu przed podwyżką . o ile złotych wzrosła cena .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    cena samochodu przed podwyżką -> x
    wysokość podwyżki -> 15 %
    cena samochodu po podwyżce -> 40 250 zł

    x + x * 15 % = 40 250 zł

    x + 0,15x = 40 250 zł

    1,15x = 40 250 zł

    x= 40 250 zł : 1,15

    x= 35 000 zł


    Przed podwyżką samochód kosztował 35 000 zł.


    Obliczam o ile zł wzrosła cena samochodu po podwyżce.

    40 250 zł - 35 000 zł = 5 250 zł


    Odp. Cena samochodu przed podwyżką wynosiła 35 000 zł a po podwyżce cena samochodu wzrosła o 5 250 zł.

Rozwiązania

  • rob

    40250zł stanowi (100%+15%)=115%, to
    x zł stanowi 100%
    x=40250*100/115=35000 zł

    40250-35000=5250

    samochód przed podwyżką kosztowała 35000 zł, a jego cena po podwyżce wzrosła o 5250 zł

  • sara985

    115%-40250zł
    15%-X
    115% x X=15% x 40250zl
    Procenty skracamy X-niewiadoma
    115X=603750zł x-znak mnozenia /-znak dzielenia
    X=603750zł/115
    X=5250zł-o tyle wzrosło

Podobne materiały

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 65% Cena

Patrz załącznik - ściąga gotowa do druku:)

Przydatność 65% Cena

CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje dużo konkurencyjnych produktów, które zaspokajają tę samą potrzebe, klijent może zrezygnować z jednego produktu na rzecz innego,...

Przydatność 65% Cena

CENA, ilość pieniędzy, za którą można nabyć jednostkę towaru, dobra lub usługi; zmiany ceny są środkiem, za pomocą którego w procesie konkurencji zostaje określona w gospodarce wolnorynkowej alokacja zasobów. Cena detaliczna, cena sprzedaży w handlu detalicznym; obejmuje cenę hurtową, zwiększoną o marżę detaliczną; cena hurtowa, cena sprzedaży przedsiębiorstw handlu...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji