Treść zadania
Autor: kamilol79 Dodano: 2.1.2012 (18:40)
Po podwyżce ceny o 15 % samochód kosztuje 40250 zł . Jaka była cena samochodu przed podwyżką . o ile złotych wzrosła cena .
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
rob 2.1.2012 (18:50)
40250zł stanowi (100%+15%)=115%, to
x zł stanowi 100%
x=40250*100/115=35000 zł
40250-35000=5250
samochód przed podwyżką kosztowała 35000 zł, a jego cena po podwyżce wzrosła o 5250 złDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
sara985 2.1.2012 (18:50)
115%-40250zł
15%-X
115% x X=15% x 40250zl
Procenty skracamy X-niewiadoma
115X=603750zł x-znak mnozenia /-znak dzielenia
X=603750zł/115
X=5250zł-o tyle wzrosłoDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
cena bilet una koncert wynosiła 150 zł od osoby i było niewielu chętnych na Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: nicram465 6.4.2010 (14:51) |
cena biletu na koncert wynosiła 150 zł od osoby . organizatorzy postanowili Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: nicram465 6.4.2010 (19:50) |
Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14) |
Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14) |
Po obniżce ceny o 15% magnetowid kosztuje 5100zł. O ile zł obniżono cenę Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: stereolove 10.4.2010 (13:19) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 65% Cena
Patrz załącznik - ściąga gotowa do druku:)
Przydatność 65% Cena
CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje dużo konkurencyjnych produktów, które zaspokajają tę samą potrzebe, klijent może zrezygnować z jednego produktu na rzecz innego,...
Przydatność 65% Cena
CENA, ilość pieniędzy, za którą można nabyć jednostkę towaru, dobra lub usługi; zmiany ceny są środkiem, za pomocą którego w procesie konkurencji zostaje określona w gospodarce wolnorynkowej alokacja zasobów. Cena detaliczna, cena sprzedaży w handlu detalicznym; obejmuje cenę hurtową, zwiększoną o marżę detaliczną; cena hurtowa, cena sprzedaży przedsiębiorstw handlu...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
sonar 2.1.2012 (19:19)
cena samochodu przed podwyżką -> x
wysokość podwyżki -> 15 %
cena samochodu po podwyżce -> 40 250 zł
x + x * 15 % = 40 250 zł
x + 0,15x = 40 250 zł
1,15x = 40 250 zł
x= 40 250 zł : 1,15
x= 35 000 zł
Przed podwyżką samochód kosztował 35 000 zł.
Obliczam o ile zł wzrosła cena samochodu po podwyżce.
40 250 zł - 35 000 zł = 5 250 zł
Odp. Cena samochodu przed podwyżką wynosiła 35 000 zł a po podwyżce cena samochodu wzrosła o 5 250 zł.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie