Treść zadania

kina1936

zapisz podane wyrazenia w postaci potegi:
a) ³√81⁴√27(pierwszy pierwiastek ma pod soba drugi)
b) 25⁻² • 125⁻¹ / ³√5 •625 (/ napisalam jako kreska ulamkowa)
c) √5³√5√5 (pierwszy ma pod soba dwa pozostale)
d) 3⁴ • 81⁻² • ³√27 1/2 (1/2 pod pierwiastkiem 27 bo to do potegi 1/2)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • shihanjiu

    a)
    81^\frac{3}{4}*27^\frac{1}{4}=3^3*3^\frac{3}{4}=3^\frac{15}{4}

    b}

    5^4*\frac{5^(-3)}{5^\frac{1}{3}}*5^4=5^8*5^{-\frac{10}{3}}

    c)
    nie bardzo rozumiem napisz na prv

    d)

    3^4*3^{-8}*27^\frac{1}{6}=3^{-4}*3^\frac{1}{2}=3^\frac{7}{2}

    pozdrawiam

  • userphoto

    3^pierw4 - oznacza pierw. 3-go stopnia z 4; 4^3 - oznacza 4 do potęgi 3, * - mnożenie
    3^pierw(3^4*4^pierw3^3)=3^pierw(3^4*3^3/4)=3^pierw(3^19/4)=(3^19/4)^1/3=3^19/12
    5^-4*5^-3/5^1/3*5^4=5^-7/5^(13/3)=5^(-34/3)
    2^pierw[5^3*5^(1/2)*5^(1/2)]=2^pierw[5^4]=(5^4)^(1/2)=5^2
    3^4*3^-8*[3^(3/2)]^(1/3)=3^(4-8+3/6)=3^(-7/2)

Podobne zadania

Aneciorek dane są zbiory A= {2x-4<0}, B={ -3x<12}, C {0:6}. Zapisz zbiory A i B w Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: Aneciorek 20.4.2010 (20:46)
dalia ZAPISZ W POSTACI ILOCZYNU a^3-2^3. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: dalia 20.4.2010 (22:11)
saralesz Oblicz wyraz pierwszy, różnicę r i zapisz wzór ogólny ciągu arytmetycznego Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: saralesz 5.5.2010 (13:58)
inka91 zapisz i rozwiąż odpowiednie układy równan Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: inka91 18.5.2010 (12:03)
lukaszunkile Sprowadź do postaci ogólnej i iloczynowej funkcję kwadratową f(x) = 2(x – Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lukaszunkile 11.6.2010 (17:00)

Podobne materiały

Przydatność 50% Postacie

Banach-matematyk, profesor Uniwesyt Lwows. Beck-polityk,szef gabinetu ministra spraw wojskowych,pracownik Piłsudskiego Beria-szef NKWD,usprawnienie pracy aparatu bezpieczeństwa,powołanie szkoły dla NKWD Budionny-marszałek ZSRR,dowódca Armii Czerwonej,umocnił i zmodernizował siły zbrojne Chamberlain-konserwatywny polityk brytyjski,premier,rzecznik ustępstw przeciw hitlerowcom...

Przydatność 55% Postacie historyczne

Władysław Bortnowski (1881-1966) Władysław Bortnowski, generał, od 1908 roku w Związku Walki Czynnej. W latach 1914-17 członek Legionów Polskich, a od 1918 roku zajmował wyższe stanowiska w Wojsku Polskim. Od 1925 roku był w służbie liniowej. W roku 1932 roku został generałem brygady, a w cztery lata później - generałem dywizji. W październiku 1938 roku stanął na czele...

Przydatność 80% Autocharakterystyka postaci.

Nazywam się Rafał. Urodziłem się w Województwie Warmińsko-Mazurskim, a dokładniej w Giżycku. Mieszkam w Łomży w domu jednorodzinnym z rodzicami, dwoma braćmi i dziadkiem. Mam 16 lat i obecnie uczęszczam do I klasy technikum Informatycznego. Jestem średniego wzrostu i wagi o brązowych włosach. Mam piwne oczy oraz jasną cerę. Ubieram się raczej luźno i na...

Przydatność 55% Barok (postacie)

Barok- kierunek w kulturze europejskiej XVII i pierwszej połowy XVIII w. Narodził się we Włoszech. Cechował go dynamizm, rozmach, przepych, odwoływanie się do uczuć odbiorcy, różnorodność i kontrastowość. Na ogół wywodzi się go z portugalskiego słowa barocco oznaczającego nieforemną perłę. Początkowo barok uważano za coś nienaturalnego, przesadnego i dziwacznego....

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji