Treść zadania

czop42

rozwiaz ukłądy rownan metoda podstawiania
1) 2x-y=5
2y=4x-1
2) 1 1/2x-3y=5
2y=7x-3
3) x/3+y=2
x-y=1

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    Zad 1.
    \begin {cases} 2x -y = 5 \\ 2y = 4x - 1 \end {cases}

    \begin {cases} y= 2x -5 \\ 2(2x -5) =4x -1 \end {cases}

    \begin {cases} y=2x -5 \\ 4x - 10 = 4x -1 \end {cases}

    \begin {cases} y =2x -5 \\ 4x - 4x =-1 + 10 \end {cases}

    \begin {cases} y = 2x - 5 \\ 0 = 9 \end {cases}

    układ sprzeczny

    Zad 2.
    \begin {cases} 1,5x - 3y = 5 \\ 2y = 7x - 3 / : 2 \end {cases}

    \begin {cases} 1,5x - 3y = 5 \\ y=3,5x - 1,5 \end {cases}

    \begin {cases} 1,5x - 3(3,5x - 1,5) = 5 \\ y = 3,5x - 1,5 \end {cases}

    \begin {cases} 1,5x - 10,5 x + 4,5 = 5 \\ y = 3,5x - 1,5 \end {cases}

    \begin {cases} - 9x = 0,5 / : (-9) \\ y = 3,5 x - 1,5 \end {cases}

    \begin {cases} x = -\frac {1} {18} \\ y = 3,5(-\frac {1} {18} - 1,5 \end {cases}

    \begin {cases} x = -\frac {1} {18} \\ y = -\frac {7} {36} - 1\frac {18} {36} \end {cases}

    \begin {cases} x = -\frac {1} {18} \\ y = -1\frac {25} {36} \end {cases}

    Zad 3.
    \begin {cases} \frac {x} {3}+ y = 2 \\ x - y= 1 \end {cases}

    \begin {cases} y = 2 - \frac {x} {3} \\ x - 2 + \frac {x} {3} =1 \end {cases}

    \begin {cases} y = 2 - \frac {x} {3} \\ \frac {4} {3}x = 3 / \cdot \frac {3} {4} \end {cases}

    \begin {cases} y = 2 - \frac {x} {3} \\ x = \frac {9} {4} \end {cases}

    \begin {cases} y = 2 - \frac {9} {4}\cdot \frac {1} {3} \\ x =2\frac {1} {4} \end {cases}

    \begin {cases} y = 2 - \frac {3} {4} \\ x = 2\frac {1} {4} \end {cases}

    \begin {cases} y = 1\frac {1} {4} \\ x =2\frac {1} {4} \end {cases}.

Rozwiązania

Podobne zadania

maziczek uk.rownan Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: maziczek 13.5.2010 (14:11)
echiko rozwiaz rownanie 2+3(x-1)/8 < lub= 3- x-1/4 Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: echiko 8.9.2010 (21:58)
patryk18_18 rozwiaz rownania Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: patryk18_18 16.9.2010 (18:13)
klamerka Metoda dowodów wprost Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: klamerka 16.9.2010 (20:05)
gabrielka25 wyznacz x z podanych rownan: a)bx-c=ax+b/c,gdy c różni sie od Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: gabrielka25 27.9.2010 (18:44)

Podobne materiały

Przydatność 60% Metoda pomiarowa

Metoda pomiarowa określa sposób porównania wielkości mierzonej z wzorcem tej wielkości zastosowanym w pomiarach, celem wyznaczenia wyniku pomiaru. Stosuje się różne metody w zależności od: - rodzaju wielkości mierzonej, - wymaganej dokładności, - sposobu opracowania wyników, - warunków pomiaru Tę samą wielkość można mierzyć różnymi metodami. Stosuje się wiele...

Przydatność 70% Metoda Kartezjusza

Ren Descartes, zwany Kartezjuszem to wybitny filozof, racjonalista oraz matematyk i fizyk francuski. To także prekursor współczesnej kultury umysłowej, postulujący metodę rozumowania wzorowaną na myśleniu matematycznym zwaną sceptycyzmem metodologicznym. Owy pogląd polegał na wstrzymaniu się od wydawania sądów o rzeczywistości poprzez przekonanie, że nie można znaleźć...

Przydatność 100% Metoda termiczna

Podstawą tej metody jest przewidywanie terminu jajeczkowania na podstawie pomiaru temperatury podstawowej ciała. Jak wiadomo, układ podwzgórzowo-przysadkowy oprócz regulowania funkcjonowania jajników, reguluje wiele innych procesów. Tam znajdują się ośrodki termoregulacji, głodu i sytości, poziomu tlenu/dwutlenku węgla we krwi - i wielu innych. Ośrodek ten czuwa nad zachowaniem...

Przydatność 85% Metoda symulacyjna.

Gry symulacyjne – jako metoda nauczania W ostatnich latach powstało pojecie „gry dydaktyczne”, obejmujące zarówno gry, jak i zabawy stosowane w procesach kształcenia. Opisywana tutaj metoda symulacyjna posiada tez nazwę metody inscenizacji. W praktyce dydaktycznej wykorzystywane są inscenizacje strukturalne i niestrukturalne. Różnią się one między sobą tym, że...

Przydatność 55% Metoda grupowa

Metoda grupowa Grupa – każde zrzeszenie ludzi, które w świadomości ludzi stanowi odrębną całość. W metodzie grupowej wychowawca ma przed sobą zespolony ze sobą przez wspólne zadanie zbiór osób. Wiąże go nie tylko dialog z pojedynczymi członkami. Talent wychowawczy wyraża się w umiejętnościach przewodzenia lub przodowania grupie i takiego oddziaływania na grupę aby...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji