Treść zadania

kulka2

Zysk sprzedawcy stanowi 10% ceny sprzedanych towarów. Aby zarobić dokładnie 700zł, sprzedawca ten musi sprzedawać towar za ???

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    zysk sprzedawcy -> 10 % ceny sprzedanych towarów

    zysk przewidziany do osiągnięcia -> 700 zł

    kwota uzyskana ze sprzedanych towarów , konieczna do uzyskania zaplanowanego zysku -> ?




    10 % * x = 700 zł

    0,1* x= 700 zł

    x= 700 zł : 0,1

    x= 7 000 zł



    Aby zarobić 700 zł sprzedawca musi sprzedać towar za 7 000 zł

Rozwiązania

  • prof_Snape

    x - cena towaru

    x - 90%x = 700zł
    1/10 x = 700zł /*10
    x = 7000zł

    Odp Musiał sprzedać towar za 7000zł

  • userphoto

    700-100%
    x-110%
    x=110*700/100
    x=770 -> Cena towaru, za którą sprzedaje sprzedawca.

    Można to też obliczyć innym sposobem, najpierw obliczyć 1%:
    700:100=7 - jeden procent,
    czyli 10%- to 70
    i te 70, czyli 10% dodać po prostu do 700 :)
    Wyjdzie, oczywiście 770.

  • userphoto

    10 % - 700 zł
    100 % - x

    x = 100 * 700 / 10 = 700 zł

    • ops
      x= 100 * 700/ 10 = 7000 zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 60% Mikroekonomia - ZYSK

ZYSK KSIĘGOWY - jest to wielkośc która można w sposób jednoznaczny wiliczyć,znając takie parametry,jak wielkośc produkcji,koszty oraz cenę rynkową wytwarzanego dobra. ZYSK EKONOMICZNY-w odróznieniu od zysku księgowego jest kategorią subiektywną,gdyż na zysk ekonomiczny składa się zysk księgowy pomiejszony o tzw.koszty alternatywne (=koszty utraconych możliwości ; są to...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 65% Wakacje - zysk czy strata?

W ówczesnym świecie każdy człowiek dużo się uczy, szuka odskoczni od nauki, ma chęć spędzenia wolnego czasu z rówieśnikami. Wiele młodych osób przez cały okres nauki z niecierpliwością czeka na znakomitą wolnośc - wakacje. Według mnie, wakcje to czas wolności i swobody, który niewątpliwie jest zyskiem. Aby dowieść, że wakacje to niewątpliwie zysk,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji