Treść zadania

kamel93

Witam!!
potrzebuję na jutro odp na takie pytania z programowania 3 klasa technikum informatycznego:
Język C++

1.co to jest dziedziczenie i abstrakcja
2.co to jest klasa i czym sie różni od obiektu
3.co to są metody
4.co to jest konstruktor
5.Wyjaśnij pojęcia hermetyzacja i polimorfizm
6.co to jest obiekt i czym się różni od klasy
7.co to są pola
8.co to jest destruktor.
9.napisz dwa konstruktory dla klasy:

class Punkt {
private:
float x, y;
public:
float GetX() {return x;}
float GetY() {return y;}
void Setx(float v) {x=v; }
void SetY(float v) {y=v; }
};

10.Dla poniższej klasy napisz kod programu, który dla obiektu C ustawi zmienne: x=-1, y=-5;

class Punkt {
public:
float x, y;
};

11. W podanej poniżej klasie wprowadź hermetyzację:

class Papuga {
public:
string imie;
unsigned int rok_urodzenia;
Papuga() {
imie = "Ara";
rok_urodzenia = 1970;
}
Papuga (string Nowelmie, unsigned int NowyRokUrodzenia) {
imie = Nowelmie;
rok_urodzenia = NowyRokUrodzenia;
}
Papuga ( Papuga & Drugi) {
imie = Drugi.imie;
rok_urodzenia = Drugi.rok_urodzenia;
}
};

12. Dla podanej poniżej klasy napisz klasę Pracownik (pola zaklad_pracy i stanowisko), które z niej dziedziczy.

class Osoba {
private:
string imie, nazwisko;
string pesel;
public:
void Zapiszlmie(string Nowelmie) {
imie = Nowelmie;
}
void ZapiszNaziwsko(string NoweNazwisko) {
nazwisko = NoweNazwisko;
}
void ZapiszPesel(string NowyPesel) {
pesel = NowyPesel;
}
string PodajImie () {
return imie;
}
string PodajNazwisko() {
return nazwisko;
}
string PodajPesel() {
return pesel;
}
Osoba() {
imie = "Jan";
nazwisko = "Kowalski";
pesel = "70010111111";
}
Osoba (string Nowelmie, string NoweNazwisko, string NowyPesel) {
imie = Nowelmie;
nazwisko = NoweNazwisko;
pesel = NowyPesel;
}
Osoba (Osoba & Druga) {
imie = Druga.imie;
nazwisko = Druga.nazwisko;
pesel = Druga.pesel;
}
};

13. Utwórz klasę Gazeta (pola tytuł i numer), która posiada konstruktor pusty, konstruktor z parametrami, konstruktor kopiujący, wykorzystując zasadę hermetyzacji.

14. Dla klasy z zadania 8 podaj przynajmniej dwie różne możliwości deklarowania obiektów tej klasy w programie.

15. Dla klasy z zadania 8 podaj przykład metody wyświetlającej informacje o obiekcie.

16. Dla klasy z zadania 7 podaj przykład metody związanej z funkcjonowaniem obiektu (co dany obiekt może robić).

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

99martus99 Na jutro praca. Pomocy jak to zrobić Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: 99martus99 11.5.2010 (16:52)
weronika01234 na jaki temat mam zrobic stronke internetowa na informatyke? na jutro Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: weronika01234 16.5.2010 (17:34)
doda4703 hej, tym razem mam pytanie, jak w exelu wyliczyc takie cos: pracownik zarabia Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: doda4703 31.3.2011 (09:38)
Miley_16 Zadanie z Metodologii Programowania : Napisz program przedstawiający menu Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Miley_16 23.2.2012 (16:09)
Nieznany Witam. Mam problem z zadaniem z programowania w Pascalu. Jakoś nie wiem jak Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 25.3.2012 (19:40)

Podobne materiały

Przydatność 55% Klasa szkolna

Klasa szkolna jest grupą wtórną, utworzoną w sposób formalny dla celów głównie dydaktycznych. Jednakże, gdy przekształca się w grupę nieformalną, może mieć ogromny wpływ na jednostkę. Grupy nieformalne stanowią pewną odmianę grup pierwotnych. Jednostka należy do nich na zasadzie wspólnych zainteresowań, dobrowolnie członkowie kontaktują się za sobą często i...

Przydatność 50% Reakcje chemiczne - I klasa

Reakcje egzotermiczne: 2Mg + O2 = 2MgO CH4 + 2O2 ® CO2 + 2H2O Zn + 2HCl ® ZnCl2 + H2 Fe + 2HNO3 ® Fe(NO3)2 + H2 2NaOH + H2SO4 ® Na2SO4 + H2O KOH + HNO3 ® KNO3 + H2O Reakcje endotermiczne: 2HgO ® 2Hg + O2 Cu(OH)2 ® CuO + H2O N2 + O2 ® 2NO 2% produktu przy 2000C H2 + J2 ® 2HJ CaCO3 ® CaO +CO2 NH4 HCO3 ® NH3 + CO2 + H2O wodorowęglan...

Przydatność 55% SCIAGA 4 KLASA

POST.KONF.W.TEHERANIE 1.12.1943 OD 28 LISTOPADA CHURCHIL PRÓBOWAŁ PRZEFORSOWAC KONCEPCJE UDERZENIA NA BAŁKANY W KIERUNKU PÓŁNO. USTALONO ŻE DZIAŁANIA ZOSTANA ROZPOCZETE OD MAJA1944.DO PL MIAŁY BYĆ PRZYŁĄCZONE PRUSY WSCH.WIĘKSZY DOSTEP DO MORZA. W TEH.USTALONO NIEFORMALNY PODZIAL EUROPY NA STREFE WPŁYWÓW.STALINOWI POZOSTAWIONO WOLNĄ REKE W PL RUMUNI BULGARI NA WEGRZECH ORAZ W...

Przydatność 65% Ściąga klasa III liceum

Lekcja 1 1. Położenie Polski w Europie i jego konsekwencje: Polska lezy w półkuli północnej i wschodniej między 49st00' a 54st50' szerokości geograficznej północnej oraz między 14st07' a 24st08' dlugosci geograficznej wschodniej. Rozciągłość południkowa wynosi 5st50' (694km). Kąt padania promieni słonecznych w Warszawie (52st15' N) waha się od 14st18' w grudniu do 61st12' w...

Przydatność 50% Klasa ogólna, poczatki- sciąga

francuski, klasa ogólna, poczatki [ściąga] Elle habite a Paris? Habite-t-elle a paris? Est-ce qu’ elle habite a Paris? Non, elle n’habite pas a Paris?) ODMIANA /Je suis /tu es /il est /elle est /nous sommes /vous etes /ils sont /elles sont (mieszkać) 1E 2S 3O 1ONS 2 EG 3ENT faire (robić) Rodzajniki –un (M) –une(Ż) –des(MN) aimer(lubić) C’est tout? Słówka regarder...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji