Treść zadania

wypro

W czasie promocji obniżono o 20% ceny wszystkich produktów w sklepie. Śledzie kosztują teraz 3 zl 4 gr. Ile kosztowały przed ogłoszeniem promocji

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    obniżono , czyli 100-20=80%

    \frac{3,04*100}{80}=\frac{304}{80}=3,80...tyle kosztowały przed obniżżką

Rozwiązania

  • sonar

    cena śledzi po obniżce -> 3 zł 4 gr= 3,04 zł
    cena śledzi przed obniżką -> x

    wysokość obniżki -> 20 %
    obecna wartość śledzi -> 80 % ceny początkowej


    80 % -> 3,04 zł
    100 % -> x


    x= 100 % * 3,04 zł / 80 % ( procenty się skrócą)

    x= 304 zł/ 80

    x= 3,8 zł




    spr.

    20 % = 0,2

    3,8 zł - 0,2 * 3,8 zł=

    = 3,8 zł - 0,76 zł =

    = 3,04 zł


    Przed podwyżką śledzie kosztowały 3,8 zł.

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Efektywność promocji

wyklad o efektywności promocji

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji