Treść zadania

GrennParadise

1. Oblicz liczbę atomów tlenu zawartch w:
a) 5kg CaCO3 Ca]CO_{3}
b)2 molach H2SO4.
2. Ile cząsteczek O2 powinno przereagować z azotem,aby powstały:
a)2mole N2O3
b)5gNO2
c)5g N2O.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 1

    1. Oblicz liczbę atomów tlenu zawartch w:
    a) 5kg CaCO3 Ca] [CO_{3}]

    mol CaCO3 = 40+12+3*16=100 g/mol

    w
    100 g CaCO3 znajdują się 3 mole O, to w
    5000 g CaCO3 zanjduje się x moli O
    x=5000*3/100=150 moli O

    1 mol O zawiera 6,023*10^23 atomów O, to
    150 moli O zawiera x atomów O
    x=150*6,023*10^23=903,45*10^23 atomów O

    5 kg CaCO3 zawiera 903,45*10^23 atomów tlenu

    b)2 molach H2SO4.

    w
    1 molu H2SO4 znajduej się 4 mole O
    2 molach H2SO4 zanjduje się 2*4=8 moli O

    1 mol O zawiera 6,023*10^23 atomów O, to
    8 moli O zawiera x atomów O
    x=8*6,023*10^23=48,184*10^23 atomów O

    w 2 molach H2SO4 znajduje sie 48,184*10^23 atomów tlenu

    2. Ile cząsteczek O2 powinno przereagować z azotem,aby powstały:
    a)2mole N2O3

    2N2 + 3O2----->2N2O3



    1mol O2 zawiera 6,023*10^23 cząsteczek O2, to
    3 mole O2 zawierają x cząsteczekO2
    x=3*6,02*10^23=18,069*10^23 cząsteczek O2

    powinny przereagować 3 mole tlenu, czyli 18,069*10^23 cząsteczek O2

    b)5gNO2
    N2 + 2O2------>2NO2

    mol NO2=14+2*16=46g/mol

    z reakcji, z
    2 moli O2 powstaje 2*46(2mole) NO2, to z
    x moli O2 powstaje 5 g NO2
    x=2*5/92=0,1086 moli O2

    1mol O2 zawiera 6,023*10^23 cząsteczek O2, to
    0,1086 mola O2 zawierają x cząsteczekO2
    x=0,1086*6,023*10^23=654,1*10^20 cząsteczek O2

    powinno przereagować 654,1*10^20 cząsteczek O2

    c)5g N2O.
    2N2 + O2----->2N2O

    mol N2O=2*14+16=44g/mol

    z reakcji, z
    1mola O2 powstaje 44*2g(2mole) N2O, to z
    x moli O2 powstaje 5 g N2O
    x=5/88=0,0568 moli O2

    1mol O2 zawiera 6,023*10^23 cząsteczek O2, to
    0,0568 mola O2 zawierają x cząsteczekO2
    x=0,0568*6,023*10^23=342,1*10^20 cząsteczek O2

    powinno przereagować 342,1*10^20 cząsteczek O2

Rozwiązania

Podobne zadania

monia672 Oblicz stopnie utlenienia: Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: monia672 7.4.2010 (21:38)
onka46 Oblicz stężenie molowe kwasu siarkowego VI wiedząc że jest to roztwór Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: onka46 14.4.2010 (11:07)
wzurchemika Oblicz CP roztworu powstałego w wyniku rozpuszczenia 15g Ca(OH)2 w 38g H2O Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: wzurchemika 17.4.2010 (17:41)
aga125 Oblicz stężenie molowe i procentowe Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: aga125 18.4.2010 (21:08)
ania_9691 Oblicz ile metrów szesciennych 0.2 molowego HCl potrzeba do zobojętnienia 30 Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ania_9691 19.4.2010 (12:21)

Podobne materiały

Przydatność 60% Sprawozdanie z laboratorium chemicznego: określanie zawartości niedopalonego CaCo3 w wapnie palonym.

Przesyłam Wam ćwiczenie z laboratorium chemicznego z polibudy (lądówka) temat: określanie zawartości niedopalonego CaCo3 w wapnie palonym

Przydatność 65% Zastosowanie tlenu

Tlen - pierwiastek chemiczny, niemetal z grupy tlenowców w układzie okresowym. Jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem na Ziemi - zawartość tlenu w jej skorupie wynosi 45%. Stanowi też 20,95% objętości atmosfery ziemskiej. Tlen jest niezbędnym pierwiastkiem w procesie oddychania ludzi zwierząt w procesie fotosyntezy tlen stosuje się w różnych zabiegach np. : w komorach...

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji