Treść zadania

beata42

SEMESTR II


PRACA KONTROLNA - nr 1

1. Wyjaśnij na odpowiednich przykładach jak rozumiesz falowo-cząsteczkową naturę materii, czyli dualizm korpuskularno falowy.

2. Przedstawić jedną z metod doświadczalnego wyznaczania współczynnika załamania światła.



PRACA KONTROLNA- nr 2


1. Przedstawić zasadnicze etapy rozwoju poglądów na budowę atomu – model klasyczny i kwantowy
2. Omówić budowę i zasadę działania oraz praktyczne zastosowanie jednego z przyrządów, które znajdują się w laboratoriach naukowych, przemyśle lub medycynie np.;
– cyklotron
– spektrograf masowy
– tomograf
– spektrometr rezonansowy
– inne

UWAGA
Należy opracować jedno wybrane zagadnienie każdej pracy.
W ramach pracy kontrolnej nr 2 można rozwiązać zadania testu z fizyki, który zawiera pytania w formie zadań zamkniętych z 5 odpowiedziami do wyboru. Zdecyduj, którą odpowiedź należy wybrać i przekreśl krzyżykiem odpowiednią literę (tylko jedną!) przy wskazanej przez Ciebie odpowiedzi, natomiast w wolnym miejscu podaj uzasadnienie wyboru czyli rozwiązanie problemu.















TEST Z FIZYKI


Zanim przystąpisz do pracy przeczytaj!.
Test zawiera pytania w formie zadań zamkniętych z 5 odpowiedziami do wyboru. Zdecyduj, którą odpowiedź należy wybrać i przekreśl krzyżykiem odpowiednią literę ( tylko jedną!) przy wskazanej przez Ciebie odpowiedzi, natomiast w wolnym miejscu podaj uzasadnienie wyboru czyli rozwiązanie problemu.



Zadanie 1.

Autobus przejechał połowę drogi z szybkością 60 km/h, a drugą połowę z szybkością 100 km/h.
Średnia szybkość autobusu wynosi:

A. 70 km/h

B. 75 km/h

C. 80 km/h

D. 85 km/h

E. 90 km/h



Zadanie 2.

Samochód porusza się ruchem jednostajnie przyśpieszonym z przyśpieszeniem a = 4 m/s2 bez szybkości początkowej. Droga przebyta w trzeciej sekundzie ruchu wynosi:

A. 4 m.

B. 8 m.

C. 10 m.

D. 12 m.

E. 18 m.














Zadanie 3.

Aby ciało o masie 20 kg w czasie 10 s zmniejszyło swoją prędkość o 5 m/s, trzeba na nie podziałać stałą siłą o wartości:

A. 5 N

B. 10 N

C. 20 N

D. 50 N

E. 100 N


Zadanie 4.

Klocek zsuwa się bez tarcia z równi nachylonej pod kątem 300 do poziomu w czasie 1 s. Długość tej równi wynosi:

A. 0,25 m.

B. 0,5 m.

C. 1 m.

D. 2,5 m.

E. nie możemy obliczyć długości równi mając tak mało danych














Zadanie 5.

Silnik cieplny Carnota wykonuje trzy razy mniejszą pracę od oddawanego do chłodnicy ciepła. Jego sprawność wynosi:

A. 75 %

B. 66 %

C. 33 %

D. 25 %

E. 20 %





Zadanie 6.

Przyśpieszenie spadku swobodnego jest 4 razy mniejsze od przyśpieszenia na powierzchni Ziemi ( o promieniu R) na wysokości równej:

A. R

B. 2R

C. 4R

D. 5R

E. 1/2R

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Wykłady 1 semestr

1. CO ROZUMIEMY POD POJĘCIEM ZARZĄDZANIAI JAKIE SĄ JEGO ELEMENTY SKŁADOWE: Zarządzanie – umiejętność prowadzenia działalności gosp. która przynosi efekty. Dotyczy przede wszystkim ludzi, jest także współdziałaniem osób, które umożliwi zneutralizowanie słabości i max. Wykorzystać ich silne strony. Elementy zarządzania: 1) planowanie 2) organizowanie 3) motywowanie...

Przydatność 70% Semestr II marketing - streszczenie

KLASYFIKACJA PRODUKTÓW ma duże znacznie, ponieważ poszczególne grupy produktów wymagają odmiennych strategii marketingowych. Najbardziej ogólna klasyfikacja, oparta na kryterium przeznaczenia, wyróżnia: produkty konsumpcyjne, zaspokajające potrzeby jednostek i grup nabywców i/lub gospodarstw domowych, produkty przemysłowe nabywane przez przedsiębiorstwa celem wytworzenia innych...

Przydatność 50% Prawo - II semestr

dobre materialy polecam

Przydatność 65% Ekonomia sciaga Iszy semestr

1. Pojęcie i zakres ekonomii Ekonomia – nauka wykrywająca i opisująca prawidłowości rządzące procesami gospodarczymi. Uczy racjonalności zachowań, gospodarowania dobrami, co wynika z ograniczonych zasobów gospodarczych i nieograniczonych potrzeb ludzkich (pojęcie rzadkości). Podzial: Mikroekonomia – bada zachowanie tych podmiotów, analizuje wybory przez poszczególne...

Przydatność 65% Historia wychowania- I semestr

1.STAROŻYTNE IDEAŁY WYCHOWAWCZE. 1.Wychowanie fizyczne- Ciało było przedmiotem na który szczególnie zwracano uwage, najpierw jego wzmocnienie i zahartowanie, potem wyćwiczenie w zwinności i gibkości. Opracowano tzw. pantathlon, do którego należało: skakanie, bieg, rzucanie dyskiem, rzucanie dzidą i mocowanie się, z tego programu największy nacisk kładziono na szybkość w...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji