Treść zadania

ponym2

Wysokosc stożka stanowi 2/3 średnicy podstawy . Promień podstawy ma długosć 6 cm . Oblicz pole powierzchni całkowitej tego stożka .

Kąt rozwarcia stożka ma miarę 60 stopni , a wysokośc stożka jest równa 15 cm . oblicz pole powierzchni całkowitej stożka .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad.1.
    Promień podstawy stożka r=6 cm
    Średnica podstawy 2r=2*6 cm=12 cm
    Wysokość stożka h=2/3 *2r=2/3 *12 cm= 8 cm
    Tworząca stożka l, promień podstawy ri wysokość stożka h ,tworzą trójkąt prostokątny. Z tw. Pitagorasa mamy:
    l²= h²+ r², l²=8²+6², l²=64+36=100, to l=√100=10 cm
    Pole powierzchni całkowitej stożka P=πr²+πrl=π *6²+π*6*10=36π+60π=96π cm²
    Zad.2.
    Wysokość stożka h, dzieli trójkąt równoramienny( przekrój osiowy) na dwa trójkąty prostokątne, a kąt rozwarcia na połowę.
    Powstaje trójkąt prostokątny o przyprostokątnych r i h oraz przeciwprostokątnej l .
    Korzystając z własności trójkąta prostokątnego o kątach 30°, 60° ,90 °mamy -
    bok leżący naprzeciwko kąta 30° ma długość r,
    to przeciwprostokątna l =2r,
    a przyprostokątna h=r√3.
    Wiemy, że h= 15 cm,
    to r√3=15,
    r=15:√3=15√3/3=5√3 cm ,
    wtedy l=2r=2*5√3=10√3 cm
    . Mając wszystkie dane :h=15 cm, r=5√3 cm, l=10√3 cm
    obliczamy pole powierzchni stożka
    P=π r²+ π r l= π *(5√3)² +π *(5√3) *(10√3)=π * 25*3 +π *50*3=75π + 150π=225 π cm².

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 80% podstawy....

LOGIN NAME – NAZWA KONTA KOMPUTER - (ANG. COMPUTER) urządzenie służące do obliczeń matematycznych. Obecnie służą do (m.in.): · redagowania tekstu, · gromadzenia i wyszukiwania informacji, · przetwarzania informacji. Komputer osobisty (PC) składa się z: 1. komputer właściwy (jedn. Centalna), są to układy elektroniczne w jednej obudowie z napędamidysków i...

Przydatność 100% Podstawy

Cała treść zawarta jest w załączniku.

Przydatność 100% Podstawy

Kraje niemiecko języczne (Die deutschprachigen Lnder) Doutschland, sterreich, Die Schweiz, Liechtenstein. Wie heit du? Ich heie.... Wie ist Ihr Name? Meine name ist... Wo wohnst du? Ich wohnst in... Woher kommst du? Ich komme ous Polen. Die Personen (Osoby) Ich - ja Du - ty er - on sie - ona es - ono wir - my ihr - wy sie - oni/one Sie - Pan/Pani Die Wochentage (dni...

Przydatność 55% Co stanowi o wartości człowieka: czyny, uczucia czy religia - na podstawie "Kamizelki" i "Mendla Gdańskiego".

Pozytywizm był epoką kontrastową w stosunku do Romantyzmu. Polska znajdowała się pod zaborami, a po klęsce Powstania Styczniowego nie było już prawie żadnej szansy na odzyskanie niepodległości. Dlatego literatura nie miała już charakteru tyrtejskiego, ale zyskała nowy wymiar – informacyjny, społeczno – obyczajowy, utylitarny oraz przestawiający panoramę społeczeństwa....

Przydatność 65% Podstawy wychowania – podstawy pedagogiki

PODSTAWY WYCHOWANIA – PODSTAWY PEDAGOGIKI I. Czy człowiek potrzebuje wychowania? Dlaczego wychowywać? ANTROPOLOGICZNE podstawy wychowania. Antropologia. II. Co to jest wychowanie? Czym jest wychowanie? Pytanie ONTOLOGICZNE, pytanie o Byt. Ontologiczne podstawy wychowania. Ontologia. III. Ku czemu wychowywać? Do czego prowadzi wychowanie? Pytanie o wartości. AKSJOLOGICZNE podstawy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji