Treść zadania

wiktorryba

Wypisz te z podanych liczb, które są:
/= to jest kreska ułamkowa

a) mniejsze od 3/5: 3/7 3/4 4/5 6/5 0,7 0,55

b) większe od 5/8: 5/7 5/9 3/8 7/8 0,62 0,72

c)większe od 0,6: 3/5 3/7 4/9 3/4 0,601 0,785

d)mniejsze od 0,45: 1/2 1/3 11/20 9/21 0,6 0,405

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    a)
    mniejsze od 3/5 są liczby : 3/7 i 0,55

    3/7 .... < ..3/5
    bo
    (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika)
    15/35... < ..21/35



    0,55... < ...3/5
    bo :
    (zamieniam 0,55 na ułamek zwykły i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)
    55/100...............3/5
    55/100 .....< ....60/100





    b) większe od 5/8 są liczby : 5/7 , 7/8, 0,72

    5/7 .......>.....5/8
    bo
    (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika)
    40/56....... > ............35/56



    7/8 ......... > ........ 5/8



    0,72...................5/8
    bo :
    (zamieniam 5/8 na ułamek dziesiętny)
    72/100 ............................ 625/1000
    720/1000 ...........> ..............625/1000




    c)
    większe od 0,6 są liczby 3/4 ; 0,601 ; 0,785


    3/4 ............>.............0,6
    bo :

    (zamieniam 3/4 na ułamek dziesiętny)
    75/100 ...........>............0,6
    0,75.............. >.............0,6


    0,601 .............> .........0,6
    bo:
    0,601............>.............0,600



    0,785 ...........> .......0,6
    bo :
    0,785 ...........> ......0,600





    d)
    mniejsze od 0,45 są liczby : 1/3 ; 9/21 ; 0,405



    1/3 ........... <............0,45

    bo :
    (zamieniam 0,45 na ułamek zwykły, skracam i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)
    1/3 ................45/100
    1/3 .................9/20
    20/60 ...... < ........27/60




    9/21 ........ < .........0,45

    bo :
    (zamieniam 0,45 na ułamek zwykły, skracam i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)

    3/7 ................45/100
    3/7 ..................9/20
    60/140 .....< ........63/140



    0,405.................... < .............0,45

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji