Treść zadania

sylwiaaa98

Cenę towaru podwyższono o 4,50zł, co stanowi 15% ceny pierwotnej, a następnie podwyższono ją jeszcze o 1,50zł. O ile procent łącznie podwyższono cenę? Oblicz starą i nową cenę.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    obliczamy cenę towaru przed podwyżką

    4,50 zl = 15%
    x zł= 100%
    x=4,5*100/15=30 zł

    pierwotna cena towaru wynosiła 30 zł, następnie podwyższono ją o 4,50 zl, czli po I podwyżce wynosiła ona
    30+4,5=34,5zł

    po II podwyżce cena towaru wynosi
    34,5+1,5=36 zł

    obliczamy łączny % obydwóch podwyżekj, które wyniosły lącznie
    36zł - 30 zł = 6 zł


    30 zł = 100%, to
    6 zł = x%
    x=6*100/30=20%

    łącznie podwyższono cenę towaru o 20%, stara cena wynosiła 30 zł,, a nowa cena po obydwóch podwyżkach wynosi 36 zł

Rozwiązania

  • Kora3

    x- pierwsza cena

    x - 100%
    x+4.50PLN - 115% x=30PLN

    x- procent o który podwyższono cenę

    36PLN - 100%
    30PLN - x x - 83%

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Swoboda przepływu towaru

Swoboda przepływu towarów Podstawową zasadą rządzącą obrotem towarowym pomiędzy państwami członkowskimi UE jest zasada swobody przepływu towarów. Oznacza ona, że na obszarze państw członkowskich UE towary mogą być przemieszczane bez jakichkolwiek utrudnień. Nie ma bowiem żadnych kontroli w obrocie między państwami członkowskimi, a jednocześnie towar wprowadzony legalnie...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji