Treść zadania

kkkkkk

BŁAGAM To Na Jutro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

POdręcznik Świat w słowach i obrazach klasa I gimnazjum.

Text wiersza do zadania

Każdy muskuł się zwinął w kębek, jak sprężyna,
I na cięciwie ciała niecierpliwie drży,
Motor serca już w uszach walić mi zaczyna,
Gotowe! Starter, strzelać! Raz - dwa - trzy!

Ach - stopy już poderwał alarmowy sygnał,
Klin powietrza się w gardło aż do bólu wbił,
Galop ruchu mnie poniósł, oddech z piersi wygnał
I z wszystkich żył pompuje coraz więcej sił.

Burza kroków mych teraz zniszczy cię, rozgniecie,
Milionem razów zgnębi, nim dojdziesz do stu,
Przestrzeni nienawistna rozpięta na mecie
Białym pasmem, co krzyczy, że to jest już tu!

Ostatnim jeszcze susem dopaść cię drapieżnie,
Z taśmą na piersiach poczuć się lekkim, jak puch,
I z uśmiechem cię w sercu pomieścić, jak bieżnię,
Jak treść twą tajemniczą, nieustanny ruch.





Zadanie 1. Zastanów się, co jest tematem wiersza- może, na przykład, tytułowe 100 metrów (przestrzeń), może bieg, może jeszcze coś innego?... Zaproponuj inny tytuł wiersza i wyjaśnij, czym się kierowałeś.

Zadanie 2.Dokonaj podziału rymu ze względu na układ w wierszu czyli parzyste, krzyżowe,

Zadanie 3. Przypomnij bohaterów innych utworów literackich (lub filmów), którzy pewnymi cechami przypominają postać mówiącą w wierszu Wierzyńskiego.
Tytuł wiersza "100 M"

Zadanie 4.Wiersz 100 m pochodzi ze zbioru Laur olimpijski za który poeta otrzymał złoty medal w konkursie literackim Igrzysk Olipmijskich. Gdybyś był jurorem takiego konkursu , na co zwracałbyś uwagę? Czego byś poszukiwał w wierszach o tematyce sportowej .?
Czego byś poszukiwał w wierszach o tematyce sportowej.
Wiersz "100 m" :

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1.Tematem wiersza sa przeżycia biegacza, który za wszelką cenę chce wygrać, zmiażdzyc i pokonac przeciwników.Ja zatytułowałbym wiersz : Morderczy bieg lub Bieg do zwycięstwa, bo wydaje mi się, że bohater jest pełen złości i samozaparcia w dążeniu do zwycięstwa.
    2.Rymy w wierszu sa krzyżowe(przeplatane) ab ab.
    sprężyna
    drży,
    zaczyna
    trzy.
    ------
    sygnał
    wbił,
    wygnał
    sił
    ---------
    rozgniecie,stu,mecie ,tu
    ------------------------------------
    drapieznie ,puch, bieżnię ,ruch.

    4.Gdybym był jurorem w takim konkursie przede wszystkim zwracałbym uwagę,czy wiersz odzwierciedla rzeczywistość sportową, czy jest prawdziwy. Poza tym - czy wiersz propaguje szlachetną rywalizację sportową, zasady czystej gry. Ponadto zwracałbym uwagę na dynamikę i melodykę wiersz, czy łatwo wpada w ucho, czy wzbudza emocje.

Rozwiązania

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji