Treść zadania

Lalcia

zbiór zadań klasa 6, strona 15
4.15

Z dwóch miejscowości odległych o 70,5km wyjechali jednocześnie naprzeciw siebie dwaj rowerzyści. jeden w ciągu 0,4 godziny przejechał 8,2, a drugi w ciągu 0,6 godziny 15.9 km. Po upływie jakiego czasu rowerzyści spotkali się?

4,16

Ile kilometrów przepłynie łódź podwodna w ciągu 2,5 godziny, jeżeli płynie z prędkością 24,4 węzła? Węzła to prędkość 1 mili morskiej na godzinę. Mila morska jest równa 1,85 km.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad 4,15
    s1+s2=70,5km
    V=s/t
    V1=8,2/0,4=20,5km/h
    V2=15,9/0,6=26,5km/h
    t=s/V
    s1/V1=s2/V2
    s1/20,5=70,5 - s1 / 26,5
    26,5* s1=(70,5 - s1) * 20,5
    26,5s1=1445,25 - 20,5s1
    47s1=1445,25
    s1=30,75km
    s2=70,5-30,75=39,75km
    t=30,75/20,5=1,5h po takim czasie się spotkają

    Zad 4.16
    Prędkość łodzi wynosi :
    1,85* 24,4=45,14km/h
    s=V*t
    s=45,14*2,5=112,85 km - tyle łódź przepłynie

Rozwiązania

Podobne zadania

ziomek-pol294 6 klasa obwódostrosłupa na środę Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: ziomek-pol294 12.4.2010 (08:17)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Piesek_228 12.4.2010 (17:18)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Piesek_228 14.4.2010 (16:04)
dusia9711 matmaa 6 klasa Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: dusia9711 14.4.2010 (19:54)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Piesek_228 16.4.2010 (16:50)

Podobne materiały

Przydatność 60% Strona WWW

Strona WWW, witryna (angielskie WWW page), dokument hipertekstowy (lub nawet hipermedialny) pracowany w języku HTML, udostępniony na widok publiczny w sieci Internet za pomocą usługi WWW w celach informacyjnych, handlowych, propagandowych itp.; sieciowa wizytówka firm i poszczególnych osób (liczba stron WWW przekroczyła już miliard). Usługa WWW (angielskie web service), jedna z...

Przydatność 60% Strona czasownika

Do wyrażania zależności między wykonawcą czynności a jej obiektem służy strona czasownika. Wyróżniamy stronę czynną i bierną. Strona czynna - wyrażona jest czasownikiem w formie osobowej. Do strony czynnej zalicza się również formy zwrotne czasownika - wskazujące na wykonawcę czynności, który jest równocześnie jej przedmiotem, np. Mama się czesze (czesze siebie),...

Przydatność 50% Strona bierna

Ich backe einen Kuchen. Der Kuchen wird (von mir) gebacken. Ich backte / buk einen Kuchen. Der Kuchen wurde (von mir) gebacken. Ich habe einen Kuchen gebacken. Der Kuchen ist (von mir) gebacken worden. Ich hatte einen Kuchen gebacken. Der Kuchen war (von mir) gebacken worden. Ich werde einen Kuchen backen. Der Kuchen wird (von mir) gebacken werden. Man spricht hier Deutsch....

Przydatność 55% Klasa szkolna

Klasa szkolna jest grupą wtórną, utworzoną w sposób formalny dla celów głównie dydaktycznych. Jednakże, gdy przekształca się w grupę nieformalną, może mieć ogromny wpływ na jednostkę. Grupy nieformalne stanowią pewną odmianę grup pierwotnych. Jednostka należy do nich na zasadzie wspólnych zainteresowań, dobrowolnie członkowie kontaktują się za sobą często i...

Przydatność 50% Strona bierna - kompendium wiedzy

czas schemat Zdanie ‘normalne’ Strona bierna Present Simple am / is / are + PP She paints the wall. The wall is painted by her. Present Continuous am / is / are+ being + PP She is painting the wall. The wall is being painted by her. Past Simple was / were + PP She painted the wall. The wall was painted by her. Past Continuous was / were + being + PP She was painting the wall. The wall...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji