Treść zadania

KingaKa668

1. Od sumy liczb -4 i -6 odejmij różnicę tych liczb.
2. Rozwiąż równania i sprawdź.
a) x - 9 = -1
b) -2 + x = 4
c) 2 + x = -1
2. Wstaw nawiasy, tak aby otrzymać równość prawdziwą.
4 + 2 - 5 - 3 + 4 - 1 = -5

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • 1.
    -4+-6=-10
    -4-(-6)=2
    -10-2=-12
    2.
    a) x-9=-1
    x =-1+9
    x =8

    b) -2+x=4
    x=4+2
    x=6

    c) 2+x=-1
    x=-1-2
    x=-3

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zad1)Od sumy liczb -4 i -6 odejmij różnicę tych liczb.

    [-4 + (-6)] - [(-4) - (-6)]=

    =[ - 4 - 6] - [ -4 + 6]=

    = - 10 - [ 2]=

    = - 10 - 2=

    = -12



    zad2.
    a)
    x - 9 = -1
    x= - 1 + 9
    x= 8

    spr.
    x - 9 = -1
    8 - 9 = -1
    - 1= - 1
    L=P



    b)
    -2 + x = 4
    x= 4 + 2
    x= 6


    spr.
    -2 + x = 4
    -2 + 6= 4
    4=4
    L=P



    c)
    2 + x = -1
    x= - 1 - 2
    x= -3


    spr.
    2 + x = -1
    2 + (-3) = -1
    2 - 3= -1
    -1 = -1
    L=P



    zad3.

    (4 + 2 - 5) - (3 + 4 - 1) = -5

    bo

    (4 + 2 - 5) - (3 + 4 - 1) = -5
    ( 6-5) - (7 -1) = -5
    1 - 6= - 5
    -5=-5
    L=P

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>

Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji