Treść zadania

wiken2

Każdą z podanych liczb zaokrąglij do części setnych.
a=0,321 b=12,798 c=9,997 d=2,(5) e=6,(23)




Zadanie 24/10 Podane liczby zaokrąglij do:
a) tysięcy 785 5296 64499 172529 413900 199726
b) setek 26 245 83252 19766 20957 79975
c) dziesiatek 8 67 93 167 2891 9996
d) jedności 0,4 32,45 15,5 123,703 21,09 19,9
e) części dzieśetnych 0,087 1,234 23,4831 0,054 104,26 0,0045
f) części setnych 0,0052 0,02651 20,228 3,4732 0,0129 0,0045

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    Małe wyjaśnienie jak zrobić takie zadania:
    Rząd pierwszy po przecinku - część dziesiętna np 0,1
    Rząd drugi po przecinku - część setna np 0,01
    Rząd trzeci po przecinku - część tysięczna np 0,001
    weźmy teraz liczbę z podpunktu a, 0,321 zaokrąglić do części setnych czyli będzie to liczba 0,32
    Gdy na końcu zaokrąglanej liczby mamy 0-4, czyli w tym przypadku mamy 1 ( zaokrąglamy do setnych części ! ) odrzucamy 1, gdyby była to inna cyfra z zakresy 5-9 np. 0,326 wtedy zaokrąglając do części setnych podnosimy 2 rząd, odpowiadający za część setnych o 1 do góry, czyli po zaokrągleniu 0,33.
    Resztę analogicznie.

    • tsaa...ahaa...//

Podobne materiały

Przydatność 65% Przemówienie ku czci Józefa Dietla

Szanowna Pani Profesor, Drogie Koleżanki i Koledzy! Dzisiejsze spotkanie poświęcone będzie wspaniałemu i równie niezwykłemu człowiekowi, któremu tak wiele zawdzięczamy i który tak wiele dobrego zrobił dla naszego miasta Krakowa, a obecnie od kilku miesięcy jest patronem naszego Gimnazjum. Nikomu chyba nie trzeba przypominać, kim był Józef Dietl. Bo właśnie o nim tu...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji