Treść zadania

poziomka12

1
Zobacz, ile jesieni!
Pełno jak w cebrze wina,
A to dopiero początek,
Dopiero się zaczyna.

2
Nazłociło sie liści,
Że koszami wynosić,
A trawa jaka bujna,
Aż się prosi, by kosić.

3
Lato, w butelki rozlane,
Na półkach słodem się burzy.
Zaraz korki wysadzi,
Już nie wytrzyma dłużej.
4
A tu uwiądem narasta
Winna jabłeczna pora.
Czerwienna, trawiasta, liściasta,
W szkle pękatego gąsiora.

5
Na gorącym kamieniu
Jaszczurka jeszcze siedzi.
Ziele, ziele wężowe
Wije się z gibkiej miedzi.

6
Siano suche i miodne
Wiatrem nad łąką stoi.
Westchnie, wonią powieje
I znowu się uspokoi.

7
Obłoki leża w stawie,
Jak płatki w szklance wody.
Laską pluskam ostrożnie,
Aby nie zmącić pogody.

8
Słońce głęboko weszło
W wodę, we mnie i w ziemię,
Wiatr nam oczy przymyka.
Ciepłem przejęty drzemie pytanie związane , z tekstem [ łatwe ] dam n.aj
2 . Na podstawie wiersza opowiedz co widzisz ,
-na dworze
-na półkach
-na kamieniu
-na łące
- w stawie
Przyporządkuj poszczególnym miejscomodpowiednie strofy wiersza.
3.O jakich zapachach jest mowa w wierszu ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Z wiersza wypisz

    6- epitetów,

    2- przeniosnie

    2-porównania
    epitet

    gorący kamień

    gibkiej miedźi

    winna jabłeczna pora

    siano suche

    pękatego gąsiora

    ziele wężowe

    porównania

    obłoki leżą w stawie jak płatki w szklance wody

    zobacz ile jesieni pełno jak w cebrze wina

    Przenośnie

    a trawa taka bujna aż prosi by się kosić

    siano suche i modne Wiatrem nad łąką stoi


Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Wina i kara

"Wina" i "kara" - słowa te występują niemal nierozłącznie. Według słownika języka polskiego, wina oznacza „wykroczenie, występek, grzech, przyczynienie się do czegoś złego. Jednocześnie winę można pojmować jako odpowiedzialność za dany czyn”, natomiast kara jest to „środek represyjny lub wychowawczy, stosowany względem osób, które popełniły...

Przydatność 55% Dziady część II. Kara -wina rozprawka

Rozprawka dziady cz 2 temat przewodni -argumenty , winy i kary Chcąc prawidłowo zrozumieć sens winy kary czy tez dobrego uczynku i nagrody należy zastanowić się nad obu aspektami w różnych sytuacjach Aby móc cokolwiek w tej kwestii rozważać należy poznać wręcz doświadczyć tego osobiście Tylko nasze realnie poznane doznania za którymi skrywają się żal , smutek ,...

Przydatność 75% Hamartia - czyli wina tragiczna "Król Edyp".

Hamartia, czyli wina tragiczna to nie tylko konflikt dwóch równorzędnych racji, to pewna szczególna sytuacja egzystencjalna. Wyjaśnij to pojecie na wybranych przykładach. Grzech (gr. hamartia) znaczy dosłownie chybienie celu, błądzenie, zaniedbanie czegoś. HAMARTIA- wina tragiczna. Bohater obarczony jest winą za czyn, o popełnieniu, którego nie jest świadomy. KONFLIKT...

Przydatność 85% "Ty sam sobie zatratą"- wybór i wina w "Królu Edypie"

Mając w ręku niepozorną, cienką książeczkę z wypisanym na niej tytułem, brzmiącym ,,Król Edyp? ze znudzeniem wywracamy oczami. Kolejna zmora licealistów, antyczna sztuka wywodząca się ze starożytnej Grecji, którą nie wiadomo dlaczego ktoś dołączył do kanonu lektur. Co nas może obchodzić to, że przez współczesnych uznawana jest za jedną z najlepszych i niewątpliwie...

Przydatność 50% "Pisarz tylko zaczyna, dopiero czytelnik dzieło rozwija, dopełnia wzbogaca"- przekonuje Ryszard Kapuściński. Podejmij dialog z sądem pisarza, przywołując stosowne utwory.

"Obym ja kiedyś dożył tej pociechy, by moje dzieło zstąpiło pod strzechy!" Tak - według mnie właśnie to jest ważne - by utwór miał czytelników - to oni i tylko oni potrafią czynić z niego dzieło. Tylko dzięki nim utwór staje się uniwersalny. Oni sprawiają, ze jest ponadczasowa. Literatura uczy ludzi, jak żyć, daje im cenne rady i wskazówki, ludzie natomiast czynią z...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji