Treść zadania

zywieczdroj

ja tego nie umiem a jak tego nie zrobię to nie zdam z matematyki,liczę na waszą pomoc
a) Oblicz objętość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego po krawędzi podstawy 6 i krawędzi bocznej 10 -musicie znaleźć wysokość
b)Jakie pole powierzchni ma ostrosłup prawidłowy trójkątny o wysokości 5 cm i krawędzi podstawy 9?-też trzeba coś znaleźć
c) Wysokość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego jest równa 8 cm.Spodek wysokości leży w odległości 4\sqrt{3}cm od wierzchołka podstawy. Jaką objętość ma te ostrosłup?-trzeba znaleźć krawędź podstawy
P.S PROSZĘ O SAME OBLICZENIA BEZ RYSUNKÓW

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a) h = a√3/2
    h = 6√3/2
    h = 3√3cm

    2/3h=2√3cm
    (2√3)² + H² = 10²
    12+H²=100
    H²=100-12
    H=√88
    H=2√22cm

    Pp=a²√3/4
    Pp=6²√3/4
    Pp=36√3/4
    Pp=9√3 *√127/2

    V=⅓*Pp*H
    V=⅓*9√3*2√22
    V=6√66cm³

    b) h=a√3/2 cm
    h=9√3/2cm

    1/3*9√3/2 = 3√3/2

    5²+(3√3/2)²=h²
    h²=25+27/4
    h²=25+27/4
    h²=127/4
    h=√127/√4
    h=√127/2cm

    Pp=a²√3/4
    Pp=9²√3/4
    Pp=81√3/4cm²


    Pb=1/2*a*h
    Pb=1/2*9*√127/2
    Pp=9√127/4cm²

    Pc=81√3/4+3*9√127/4
    Pc=(81√3+27√127) /4
    Pc=27(3√3+√127) /4 cm²


    c) 2/3h=4√3
    h=6√3

    h=a√3/2 (UŁAMEK)
    6√3=a√3/2 /*2
    12√3=a√3 /*√3
    36=3a
    a=12cm

    Pp=a²√3/4 (ułamek)
    Pp=12²√3/4
    Pp=144√3/4
    Pp=36√3cm²

    V=1/3 * Pp * H
    V=1/3 * 36√3 * 8
    V=96√3cm³

Rozwiązania

Podobne zadania

wielorybek 13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14)
misia9492 uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: misia9492 8.4.2010 (14:41)
wentor dlugosc okregu wpisanego w szesciokad foremny jest rowna 4pi, oblicz pole tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: wentor 11.4.2010 (13:11)
izolek123 na jutro :(:( a ja tego nie umiem ;// Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: izolek123 15.4.2010 (15:52)
Agati12 pole powierzchni szescianu wynosi 150 ile wynosi objetosc tego szescianu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Agati12 15.4.2010 (17:10)

Podobne materiały

Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem

Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji