Treść zadania

PlMichal

Muszę obliczyć opór całkowity na rysunkach(opornik ma wartość 4).Dzięki za wszelką pomoc, zrobiłbym sam ale nie jestem pewny czy dobrze to zrobię.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    2) (rysunek z końcówką nazwy ...7ca.jpg)
    Na górze jest 5R szeregowo, w środku 3R szeregowo i te dwie grupy łączą się równolegle dając:
    1 : (1/(5R) + 1/(3R) ) = (15/8)R
    To się szeregowo łączy z 2R czyli Rw = (2 + (15/8)R = 15,5 oma.

    3) (rysunek z końcówką nazwy ...855.jpg)
    Jeśli na górze jest zamierzona kreska pozioma pomiędzy grupami po 3 oporniki to są one zwarte i opór wypadkowy wynosi Rw = 4R = 16 omów.
    Jeśli tej kreski nie ma to na górze są 2 grupy po 3 oporniki połączone szeregowo czyli 3R, połączone równolegle, co daje 3/2 R. To jest połlączone z 4R szeregowo czyli opór wypadkowy wynosi Rw = (4 + 3/2)R = 22 omy.

    4) (rysunek z końcówką nazwy ...efa.jpg)
    Jeżeli kreska na górze nie jest przypadkowa to cała środkowa grupa oporników jest zwarta na krótko i liczą się tylko szeregowo połączone 4 oporniki boczne. Rw = 4R = 16 omów
    Jeśli jednak nie ma zwarcia na górze, to w środku jest 3 grupy po 2 oporniki połączone szeregowo (czyli mające opór 2R). Opór całego środka to 2R/3 i to jest szeregowo połączone z 4R Rw = (10/3)R = (40/3) oma.

    5) (rysunek z końcówką nazwy ...a57.jpg)
    Trojkąt to 2R szeregowo równolegle z R, czyli opór trójkąta to:
    1 : (1/R + 1/(2R)) = (2/3)R.
    Dwa takie trójkąty i 3R łączą się szeregowo. Rw = (3 + 2 *(2/3))R = 22 i 2/3 oma.

    6) (rysunek z końcówką nazwy ...73c.jpg)
    Dwie grupy po 3R i jedna gałąź 2R połączone są równolegle dając:
    1 : (1/(2R) + 2 * 1/(3R) ) = (6/7)R
    To jest szeregowo połączone z 2R, czyli Rw = (2 + 6/7)R = 11 i 3/7 oma.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Warto ściągać?

W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...

Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?

Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...

Przydatność 55% Warto (nie warto) mieć własną biblioteczkę

W dzisiejszych czasach czytanie książek powoli zanika. Wiele nowoczesnych sprzętów takich jak telewizor, komputer czy radio, wspomaganych przez specjalne programy, zdecydowanie umilają nasz wolny czas. Umożliwiają nam także szybki, tani przepływ informacji. W wielu domach nie istnieją już półki zapełnione lekturami. Moim zdaniem warto jest mieć własną biblioteczkę....

Przydatność 60% Czy warto mówić prawdę? Czy warto kłamać?

Prawda czy kłamstwo lepsze? Osoby które nie raz już skłamały i im uszło bez żadnych tłumaczeń, odpowiedziały by, że kłamstwo jest lepsze niż wiarygodna prawda. Nikt chyba nie toleruje kłamstwa, ale prawda przeplata się z kłamstwem. Pierwszym moim argumentem będzie ?wolno kłamać ale z umiarem? - każdy człowiek popełnia błędy i uczy się na nich, czasem człowiek zrobił...

Przydatność 60% Czy warto ogladac telewizje ?

Telewizja jest środkiem masowego przekazu informacji towarzyszącym nam codziennie, od wczesnych porannych godzin kiedy budzimy się, aż do późnego wieczora kiedy można zrelaksować się przy ciekawym filmie. Ale czy rzeczywiście, spędzanie wolnego czasu przed telewizorem jest dla nas aż tak wartościowym zajęciem ? Uważam, że tak. Pierwszym ważnym argumentem jest to, że telewizja...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji