Treść zadania

Ania_15

PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ O ROZWIĄZANIE TYCH ZADAŃ JAK NAJSZYBCIEJ...

1.Do trzech probówek z kwasem solnym wrzucono kawałki metali, kolejno:
-żelaza
-wapnia
-srebra.
w których probówkach wydzieli się wodór? Uzasadnij swoją odpowiedź.

2. Zapisz w formie cząsteczkowej, jonowej i jonowej skróconej równania reakcji:
a)żelaza z kwasem solnym,
b)potasu z kwasem fosforowym (V).

3. Zaproponuj trzy metody otrzymywania chlorku wapnia. Którą z nich wybrałbyś/-ałabyś jako doświadczenie bezpieczne do wykonania w klasie> Uzasadnij swoją odpowiedź.

DZIĘKI, DZIĘKI, DZIĘKI, DZIĘK,I DZIĘKI, DZIĘKI, DZIĘKI, DZIĘKI ZA POPRAWNE ROZWIĄZANIA...

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1.

    Fe+2HCl \to FeCl_2+H_2 \uparrow

    Ca+2HCl \to CaCl_2+H_2 \uparrow

    Ag+HCl \to – reakcja nie zajdzie

    W probówkach z żelazem i wapniem zajdzie reakcja z wydzieleniem wodoru ponieważ metale te w szeregu aktywności chemicznej metali (szereg napięciowy) znajdują się przed wodorem, a srebro jest za wodorem.


    2.

    a)

    Fe+2HCl \to FeCl_2+H_2 \uparrow

    Fe+2H^++2Cl^- \to Fe^{2+}+2Cl^-+H_2 \uparrow

    Fe+2H^+ \to Fe^{2+}+H_2 \uparrow


    b)

    6K+2H_3PO_4 \to 2K_3PO_4+3H_2 \uparrow

    6K+6H^++2PO_4^{3-} \to 6K^++2PO_4^{3-}+3H_2 \uparrow

    6K+6H^+ \to 6K^++3H_2 \uparrow


    3.

    Ca+Cl_2 \to CaCl_2

    Ca(OH)_2+2HCl \to CaCl_2+2H_2O

    CaCO_3 +2HCl \to CaCl_2+ H_2O+CO_2

    Ostatnie, używamy co prawda kwasu solnego, ale może być rozcieńczony, a podczas tej reakcji następuje neutralizacja tego kwasu, produkty powstające są bezpieczne. Węglan wapnia jest bezpieczny i łatwo dostępny.

Rozwiązania

  • userphoto

    Zadanie 2
    a) Fe + 2HCl -> FeCl2 + H2

    b) 6K + 2H3PO4 -> 2K3PO4 + 3H2O

    Zadanie 3
    W reakcji wapnia z kwasem solnym:
    Ca + 2 HCl -> CaCl2 + H2
    W reakcji tlenku wapnia z kwasem solnym:
    CaO + 2 HCl -> CaCl2 + H2O
    W reakcji zasady wapniowej(wodorotlenku wapnia) z kwasem solnym:
    Ca(OH)2 + 2 HCl -> CaCl2 + 2 H2O

    Najbezpieczniejsza moim zdaniem jest reakcja zasady wapniowej z kwasem solnym, ponieważ nie powstaje tu łatwopalny wodór.

Podobne zadania

majka006 Zadanie z chemi bardzo prosze o pomoc mam to na jutro !! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: majka006 29.3.2010 (20:02)
kubusek19 prosze pomocy zadanie na jutro Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kubusek19 22.4.2010 (18:18)
moro16 Pomocy zadanie na jutro ;( Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: moro16 25.4.2010 (21:00)
ness Reakcje spalania węglowodorów , na jutro !!!! Pomocy ! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ness 4.5.2010 (16:43)
Nieznany bardzo prosze o rozwiązanie 2 zadań z chemi mam je na jutro !!!! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 4.5.2010 (16:44)

Podobne materiały

Przydatność 75% Metody przetwórstwa

Metody przetwórstwa Fizyczno chemiczne II rodzaju Tą grupą metod przetwarza się ponad 75% ogólnej masy wszystkich tworzyw. Najważniejszą metodą tej grupy jest wytłaczanie. Aktualnie tą metodą przetwarza się ponad 35% masy wszystkich tworzyw. Wytłaczanie polega na wprowadzeniu tworzywa w postaci proszku lub granulatu do leja zasypowego wytłaczarki, a następnie na jego...

Przydatność 65% Metody kartograficzne.

Metody kartograficzne są to sposoby przedstawiania na mapie rozmieszczenia rozmaitych zjawisk geograficznych, ekonomicznych i innych. Zjawiska te mogą być przedstawione jakościowo, tzn. tylko pokazany rodzaj zjawiska, lub ilościowo, tzn. jego wielkość lub natęzenie.1 Zależnie od sposobu graficznego i liczbowego przedstawienia zjawiska, mówimy o rozmaitych metodach kartograficznych....

Przydatność 50% Metody komputerowe

Metoda Gaussa-Jordana w programie Fortran (dla wtajemniczonych z UZ :) )

Przydatność 85% Metody problemowe

KLASYCZNA METODA PROBLEMOWA Cechą charakterystyczną tej metody jest swoista dominacja uczenia się nad nauczaniem. Polega na ciągłej interakcji miedzy nauczycielem a uczniami. Celem jej jest uruchomienie sił ucznia, wzbudzenie jego wiary w siebie i nabycie przez niego przekonania, że jest on w stanie rozwiązywać coraz trudniejsze problemy. Metoda ta wymaga wysokiego kunsztu...

Przydatność 80% Metody nauczania

METODY NAUCZANIA ► - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu. . Metody oparte na słowie: 1. Opowiadanie – polega na zaznajomieniu uczniów z jakimiś rzeczami, zjawiskami w formie ich słownego opisu. Wykorzystywane jest w młodszych klasach szkoły podstawowej, dlatego musi być obrazowe. 2. Wykład – służy przekazywaniu uczniom...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji